1919: Képzőművészeti Főiskola 1923: Nagybányai Szabadiskola tagja volt. 1933, 1937-1939: tanulmányok párizsi magániskolákban; mesterei: Glatz Oszkár, Réti István. 1930-tól a Képzőművészek Új Társasága tagja. Pályája a természetelvű nagybányai stílushoz kapcsolódó tájképekkel indult. A 30-as években szociális indítékú figurális kompozíciókat alkotott, melyek egy része Dési Huber szellemiségéhez álltak közel. Bensőséges lírát képviselő, sötét alaptónusú képein a barna, okker, lila és kék színek dekoratív alkalmazása magas fokú színkultúrát képvisel. Önarcképeket, aktokat, s önarcképi vonatkozással saját arcvonásait viselő proletáranyát, proletárgyereket is festett. Czóbel Bélával 1940-ben kötött házassága után megváltozott tematikája s művészi felfogása. A 40-es évek első felében szinte kizárólag csendéletet festett. Színvilágának elkomorodását egyrészt a háborús létbizonytalanság, másrészt a Czóbelen keresztüli Rouault hatás okozhatta. A virágokról, gyümölcsökről s környezete tárgyairól festett halk szavú képei hol a tárgyakhoz fűződő szeretetteljes kapcsolatról vallanak, hol pedig örömteli frissességet sugároznak. Az 50-es években a rendszeres párizsi időzések következtében megváltozott ~ életvitele és művészeti szemlélete. Párizs és Szentendre közötti kétlaki élete lehetővé tette a párizsi művészeti élet félmúltbeli és kortárs nagyjaival való megismerkedést. Nemcsak az École de Paris klasszikusainak művészete gyakorolt piktúrájára felszabadító hatást, hanem a baráti körükhöz tartozó Vieira da Silvának a művészete is. Kivilágosodó koloritját finom pasztellszínű árnyalatok jellemzik. A virágcsendéletek mellé új témákat fedezett fel: kislányarcokat, galambokat, galambtollakat, vízparti tájakat, városokat, égitesteket, melyekről kisméretű variációk sorát készítette el. Egyre jobban foglalkoztatta az absztrakt művészet problémaköre. Egyrészt geometrikus redukcióval kísérletezett városképeiben, másrészt a természeti motívumok erős absztrahálására törekedett minden témában. Még a szerkezeti ritmusokra alapozó, absztraktnak ható városképein (Házak, Új városrész), vagy az absztrakt organikus irányba mutató Öböl-sorozatban is megőrzik a motívumok eredeti látványgyökerüket. ~ élete második felében a posztimpresszionizmus lírai vonulatához tartozó érzékeny koloritú egyéni stílust teremtett.
Irodalom
RÉTI I.: Nagybányai művésztelep, Budapest, 1954
Czóbel Béla, Ilosvai Varga István, ~ és Szántó Piroska festőművészek kiállítása (kat.), Szentendre, 1954
FRANK J.: ~ festőművész kiállítása (kat., bev. tan., Esztergom, 1958)
BORDÁCSNÉ H. L.: ~, Műterem, 1958/12.
HAULISCH L.: 35 éves a szentendrei művésztelep, Művészet, 1963/10.
SZABÓ J.: A szentendrei festők kiállítása, Művészet, 1964/2.
HAULISCH L.: A szentendrei művésztelep fogalmának tisztázásához, Művészettörténeti Értesítő, 1965/3.
KÖRNER É.: Hozzászólás a "Szentendrei művészet" fogalom kérdésköréhez, Művészettörténeti Értesítő, 1965/3.
NÉMETH L.: Modern magyar művészet, Budapest, 1968
MIKLÓS P.: Szentendrei művészet, Kritika, 1969/12.
DÉVÉNYI I.: Jubiláris kiállítás Szentendrén (Az 1968. szeptemberi kiállításról), Képzőművészeti Almanach 2., Budapest, 1970
DÉVÉNYI I.: ~ 75 éves, Művészet, 1971/3.
DÉVÉNYI I.: Képzőművészet, Vigilia, 1971. május 3.
SZABADI J.: A szentendrei művészet, Képzőművészeti Almanach 3., Budapest, 1972
MURÁDIN J.: Dési évek, Korunk, 1972/5.
TÓTH A.: ~ (1896-1971) (kat., bev. tan., Szentendre, 1972)
BODRI F.: ~ festőművész emlékkiállítása (kat., bev. tan., Esztergom, 1974)
DÉSI HUBER I.: Művészeti írások, Budapest, 1975
Czóbel Béla-bibliográfia, Pest Megyei Téka 4., összeáll.: DR. SIN E., Szentendre, 1983
SCHENK L.: Czóbel Múzeum, Tájak-Korok-Múzeumok Kiskönyvtára 458. sz., Budapest, 1993
Múzeumok Pest megyében, Szentendre, 1996.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1947 • Ernst Múzeum, Budapest
1958 • Balassa Bálint Múzeum, Esztergom (kat.)
1972 • ~ (1896-1971), Művésztelepi Galéria, Szentendre (kat.)
1974 • ~ festőművész emlékkiállítása, Művelődési Központ, Esztergom (kat.)
1983 • ~ festőművész képeinek emlékkiállítása, Czóbel Múzeum, Szentendre (állandó).
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1954 • Czóbel Béla, Ilosvai Varga István, ~ és Szántó Piroska festőművészek kiállítása, Ferenczy Múzeum, Szentendre.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Czóbel Múzeum, Szentendre
Ferenczy Múzeum, Szentendre
Janus Pannonius Múzeum, Pécs
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest.