1976: Ybl Miklós Építőipari Műszaki Főiskola, Építőipari Kar. 1983-84 közötti ösztöndíjai: Franciaország, Vence, Károlyi Mihály Emlékalapítvány; 1987-90: USA, Atlantic Research and Publications. A SZETA (Szegényeket Támogató Alap) alapító tagja, 1981-84 között a Beszélő című szamizdat folyóirat alapító szerkesztője. 1972-től az IPARTERV munkatársa, 1977-ben a LAKÓTERV-ben Virág Csaba mellett dolgozott, akit mesterének tekint, egy évvel később pedig Schneller István munkatársa a VÁTI-ban. Ellenzéki tevékenysége miatt 1979-ben szerződését nem hosszabbították meg. Az elkövetkező csaknem tíz évben ácsként dolgozott. Építészeti tevékenységére jellemző a szociális érzékenység, tervezői munkájába számos esetben társadalomtudósokat is bevon. Építészeti stílusa sokrétű, tervrajzainak grafikus megoldása és színezése, a hegyes, erősen visszametszett formák, éles szögek alkalmazása és a tér folyamatos megtörése expresszív hatást keltenek, épületei pedig, a modern építészet formaelemeinek felhasználása mellett, eklektikus hatásúak. 1987-90 között az Atlantic Research and Publications ösztöndíjasa az USA-ban. Ott tartózkodása alatt saját maga készítette el azt a kisméretű asztalosműhelyt (Barn), amely jól tükrözi mindazt, amit az építészetről, a tömegről, az arányokról gondol. Hazatérése után alapította meg az N&n, Nagy Bálint és tsai építészirodát. ~ több szálon is kapcsolódik a képzőművészethez. Szék/házai és -tervei monumentális szobor- építmények és épületek homlokzatához készült felületkísérletek egyszerre (pl. Szent István Király Múzeum homlokzatára), ezek miniatűr változatai pedig a játékká átértékelt, de szobor mivoltukat megőrző Sakk/székek. Karkötőket, bútorokat, színházi díszleteket is tervez, a 90-es évek közepén pedig egy képzőművészeti filmsorozatot szerkesztett. A már említett asztalosműhely építése közben, egy lehullott fadarab különös formájában felfedezett ortho-oktaéder kockája kis híján világszabadalommá vált.
Irodalom
SOMOGYI GY.: A mű és közönsége, Művészet, 1978/ 11.
Szombathelyi Képtár (dokumentáció) Bercsényi 28-30., 1980/2.
UNGÁR P.: Borbála utcai családi ház, Magyar Építőművészet, 1980/1.
Keszthely ''''81, Artpool Letter, 1983/4.
Kis Áron utcai családi ház, Artpool Letter, 1983/6.
Atelier de creation - a vence-i műteremházról, L''''Architecture d''''Aujurd''''hui, 1985/9.
MIKLÓSSY E.: Bizonytalan helyzetkép - a vence-i műteremházról, Magyar Építőművészet, 1985/4.
MEZEI Á.: ~ az építőmester, építész, Arkánum, 1989/7.
JANÁKY I.: Kiállításmegnyitó, Magyar Építőművészet, 1990/3-4.
EIFERT, A. M.: Neue Tendenzen der Postmodern Ungarischen Architectur, Deutsche Bauzeitung, 1988/2.
BATÁR A.: ~ játékkockája - a Barn-ról, Holmi, 1991/8.
Szeretném, ha odaszögeznének a rajzasztalhoz... ~tal beszélget Petri György, Beszélő, 1991/33.
IVÁNYI G.: Egy fatemplom tervrajzához, Beszélő, 1991/42.
MEZEI Á.: ~, in: Mikrokozmoszok és értelmezések, Pécs, 1993/45-52.
MIHANCSIK ZS.: ~: "...mindig jobban akartam különbözni..." (interjú), Nappali Ház, 1995/3.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1987 • Adyliget
1992 • Bálint Nagy Bálint, Budapest Galéria, Budapest • OMF Kiállítóterem, Szeged
1993 • Magyar Intézet, Prága.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1976 • IPARTERV
1980 • A hetvenes évek építészete, Bercsényi Kollégium
1981 • Építészeti tendenciák, Óbuda Galéria, Budapest • Keszthely városközpont rendezési terve, Kacsa étterem
1983 • Magyar napok, Keszthely városközpont rendezési terve, Lille
1987 • Alternatív törekvések a mai magyar építészetben [Borza Endrével, Koszorú Lajossal, Rajk Lászlóval], R klub, Budapesti Műszaki Egyetem, Budapest
1988 • A dadaizmus a kortárs magyar képzőművészetben, Eötvös Loránd Tudományegyetem Esztétika Tanszék, Budapest
1993 • Első Magyar Látványtár, Tihany
1999 • Zuglói Építészek, ZEG-ZUG, Budapest
2000 • Hunyadi tér (a rekonstrukciós tervek kiállítása), Városvédők Egyesülete, Budapest