Párizsban él. Magyarországi alaptanulmányok után 1992-ben, Párizsban kapcsolódott be a művészeti életbe. Festményei, grafikái a geometrikus absztrakció tartományába helyezhetők, ám a tiszta, keveretlen színekből építkező szigorú kompozíciót finom, lírai hangütés oldja. Jelentősek elektrografikái, mail art munkái, könyvtárgyai (livres objets). Papírplasztikái, a fény-árnyék hatásra is számító mozgalmas felületű reliefjei figyelmet keltettek hazai és külföldi kiállításokon egyaránt. Művészetszervezői tevékenysége is fontos. Biennálékat, kiállításokat szervez (Berlin, Szöul, Budapest, Hajdúszoboszló), társszerkesztője a Parisiens Hongrois, a Revue Enveloppe és a Revue d’Art 90° című párizsi kiadású művészeti folyóiratoknak.
Geometrikus absztrakt képeket fest véges számú képalkotó elem vízszintes és függőleges irányú permutálásával. A látszólag egyszerű permutációk minden elemnek más hangsúlyt adnak az új helyén, melynek hatását a keveretlen színek tovább erősítik. A festészet és a szobrászat határvonalán egyensúlyozó papírmunkák (festett papír, fa alapon, reliefszerűen rögzítve) közelről egy festmény illúzióját adják, de eltávolodva és a háromdimenziós térbe kerülve, más fény- és árnyékviszonyoknál egészen új élményt nyújtanak. A papírreliefek zenére utaló címei sugallják a szimmetria és aszimmetria, pont és ellenpont, ritmus és harmónia keresését. Kollázstechnikát, illetve -festést alkalmaz a Recup’Art szellemében fogant, régi kaptafákra applikált munkáin. Ezek a művek ismét egy határterületet jelölnek ki – a háromdimenziós tér és a festészet határát. Munkásságáról 2006-ban könyv jelent meg magyar–angol, illetve német–francia kiadásban.
Irodalom
ACOSTA, E. R.: El arte Correro, Movimento Actual, 1997. március
SZUROMI P.: Horizontalizmus - Joseph Kadar és Judith Nemes szegedi bemutatkozása, Szeged, 1998. július.
Bővebb életrajz
A hatvanas években Rácz Tibornál tanult rajzolni. Neki köszönhette, hogy a Rákosligeti Művészetbarátok körében rendezett kiállítások alkalmával fontos művészek, többek között Ország Lili, Kassák Lajos, Lakner László és Szabó Ákos alkotásaival találkozhatott, akik Budapest belső kerületeiben nem jutottak bemutatkozási lehetőséghez. Személyes kapcsolatba került Barta Lajossal, akinek rendszeresen megmutatta munkáit, ő maga pedig néhány rajzot kapott ajándékba a szobrásztól. (Ezek lettek későbbi, férjével együtt létrehozott tekintélyes kortárs gyűjteményének első darabjai.) 1968–1969-ben zománcfestékkel dolgozott falapra, és anélkül, hogy ismerte volna Pollock műveit, szabad utat engedve a festékanyag önformálódásának, tasiszta jellegű képeket készített.
A hetvenes évek elejének kalligrafikus munkái után hosszú szünet következett, és csak Párizsba érkezése után, 1989-től kezdett újra képzőművészettel foglalkozni. Megismerkedett Kádár Józseffel, aki érdeklődését a mail artra irányította. Első alkalommal 1992-ben, a Kassák Múzeumban rendezett Mail Art-kiállításon szerepelt munkáival, de már ugyanebben az évben két másik csoportos kiállításon is részt vett, amelyek közül az egyiknek a színhelye a Canadien Museum of Civilization volt Hullban, a másiké a Stichting de Loods a hollandiai Nijmegenben. 1993-tól társszerkesztője lett Kádár József művészeti folyóiratainak, a Parisiens Hongrois-nak, a Revue Enveloppe-nak és a Revue d’Art 90°-nek. Maga is készített elektrografikákat; de egyéb sokszorosított eljárásokat, így komputergrafikát, szitanyomatot is alkalmazott. 1994-ben részt vett a Párizsból induló, Szöulban, Tokióban és New Yorkban bemutatott vándorkiállításon, valamint a Vasarely Múzeumban sorra kerülő 2. Elektrografikai Biennálén (2ême Biennale d’Art electro-image). 2000-ben jelentős művészboríték-gyűjteményt ajándékozott az álmosdi Mail Art Múzeumnak.
Figyelemre méltó grafikai munkássága ellenére művészi tevékenységének legfontosabb területe a festészet. Molnár Vera és Anna Mark hatására, akiket Párizsban ismert meg, kevés színre és kevés formára redukált elemekből geometrikus absztrakt képeket készít. 1995 óta előre megfestett színes papírdarabokból összeállított festménynek tűnő reliefekkel foglalkozik. E kompozíciókon a nézőpont megváltoztatásával a formák eltérő vizuális térélményt nyújtanak. Műveinek a zenéhez való szoros kötődését nemcsak a címek – Divertimento, Blues, Andante – fejezik ki, de a bennük rejlő formai ritmusosság és harmónia is. Néhány szobrot is készített, ezekből nagyobb méretű változatok szerepelnek a kőkapui Nemzetközi Szoborparkban, valamint Hollóházán. Nemes Judit 2002-ben résztvevője volt a Új Geometria-csoport tárlatának a hajdúszoboszlói Nemzetközi Modern Múzeumban, és a Groteszk című kiállításnak a kaposvári Vaszary Képtárban. 2004-ben szerepelt a 25. Nemzetközi Impakt Fesztiválon Kyotóban, valamint meghívást kapott Tihanyba, a művészet és tudomány kapcsolatát vizsgáló nemzetközi matematikai konferenciára, amellyel egy időben – több külföldi művész részvételével – a budapesti Ráday utca galériáiban kiállítást is rendeztek.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1987 • Geometry, Gloria Art Galéria, Budapest
1988 • L’Horizontalisme, Xántus János Museum – Patkó Gyűjtemény, Győr • Kálvária Galéria, Szeged
2001 • Solo show, Művészetek Háza, Pécs
2005 • Art géométrique, Galeria Opus, Łódz, Lengyelország
2006 • Ritmus-KÉP-let: Hommage à Kurtág, Light&Loft Galéria, Budapest • No more, no less, Galerie La Ligne, Zürich, Svájc • Centre d’art Géométrique, ORION, Párizs, Franciaország [A. Borzobohaty és Yumiko Kimura művészekkel] • UNU-EHS egyetem, Bonn, Németország (tartós letét) • SMK Kapos Art, Kaposvár
2010 • Modern Magyar Képtár, Vass László Gyűjtemény, Győr.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1992 • Kassák Lajos Múzeum, Budapest • M. Canadien des Civilisations, Hull, Québec (CA) • Stichting de Loods, Nijmegen (NL)
1993 • Országos Széchenyi Könyvtár, Budapest • Images de Sources Electroniques, Magyar Intézet, Párizs • II. Nemzetközi Grafikai Biennálé, Győr
1994 • Mail Art, Post-Mail-Art Exhibition, Magyar Intézet, Párizs • International Print Triennal, Krakkó • Choosing your partner, Uppsala (SVE) • 4. Internationale Biennale für Elektrographik, Berlin • 2. Biennale d’art Electro-Images, Vasarely Múzeum
1995 • Electrographic Biennale, G. Art Beam, Szöul • International Mini-Print Triennal, Tokió • 16th Int. Impact Art Festival ’95, Int. Art Center, Kyotó • International Mail-Art Biennale, Hajdúszoboszló • Hommage à Moholy-Nagy, Fotográfia Múzeum, Kecskemét • Hommage à B. Bartók, Ferenczy Múzeum, Szentendre
1996 • Future Communication, Post Denmark, Koppenhága • National Paradise, Bukarest • Parisiens Hongrois Contact Point Hungary, Brüsszel • Int. Mail-Art Project Saint Flour (FR)
1997 • Első nemzetközi Artists’ Book Biennálé, Győr • The 2nd Malaysia Annual Exhibition of Int. Contemporary Prints, Kuala Lumpur • Hommage à Bartók UNESCO, Párizs • Int. Print Triennal ’97 Krakkó • I. Nemzetközi Kollázs Biennálé, Hajdúszoboszló • I. Rajz Biennálé, Budapest
1998 • L’Horizontalisme, Pátkai Múzeum, Győr • Kálvária Galéria, Szeged • Group Cyan Vízivárosi Galéria, Budapest
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Kassák Lajos Múzeum, Budapest • Krakkói Triennálé Gyűjtemény, Krakkó • Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • M. Canadien des Civilisation, Hill • PACA Angers (FR) • Xantus János Múzeum, Győr • Zenetörténeti Múzeum