1957-től New York-ban él, ahol kezdetben újságillusztrálással és ékszertervezéssel foglalkozott. Tanulmányait a City College-ban (1960-1964) BA, a Yale Egyetemen Joseph Albers (1964-1966) MA, majd a Hunter College-ban Tony Smith tanítványaként végezte (1967-1968). Művei az absztrakt festészet hagyományai mellett, többek között az orosz ikonok, a keleti kalligráfia és a Hudson River School fényszemléletének hatásait mutatják. Munkáiban a festészet műfaji kereteit feszegeti. Korai monokróm képeinél a hordozófelületet meghajlította (Tango Esmeraldo, 1978), ahol az olajfesték rétegezésének módszereivel kísérletezett. A vászonra különböző rétegekben vitt fel festéket, majd a sima réteges felületet bevagdosta, bekarcolta, mint egy operációs vágást. A 80-as évek végén készült sorozatában (Át-Festmény) a felvagdosott vásznat egy másik hordozófelületre applikálta. 1993-1996 között készült műveiben („kompozit képek”) kollázs, frottázs és stencil technikákkal organikus és kalligrafikus absztrakt jeleket vitt fel a vászonra, majd ennek feldarabolását követően akrilfesték segítségével egy homogén, kifeszítetlen felületen ragasztotta össze a szegmenseket. 1997-ben készült képein (Network), majd a Műanyag Festészet sorozatában (1999-2000) megszűnik az egybefüggő hordozófelület. A különböző anyagokból (muszlin, géz, nejlon, műselyem) egymásra rétegződő hálószerű festmények és a nyitott struktúra az építészeti térrel is szoros kapcsolatba lépnek.
Irodalom
ZIMMER, W.: Review, Arts Magazine, 1977/dec.
JANOWSKY, B.: Selections from N.Y.U. Art Collection, (kat., New York, 1977)
FRENCH-FRAZIER, N.: Review, ArtNews, 1977/nov.
RATCLIFF, C.: In the Realm of the Monochromatic, Art International, 1978/ XXII.
MORGAN, S.: Ebb Tide: New York Chronicle, Artscribe, 1978/okt.
LUBELL, E.: In the Realm of the Monochromatic, Arts Magazine, 1978/szept.
BURNSIDE, M.: In the Realm of the Monochromatic, ArtNews, 1978/okt.
WEI, L.: Westerlund/Peck, (kat., Kingsborough Community College Art Gallery, 1981)
KUSPIT, D. B.: Four Painters, Art Forum, 1983/nyár
KUSPIT, D. B.: ~ at Bette Stoler, Art In America, 1984/febr.
KOPLOS, J.: ~ at Trans Hudson, Art In America, 1994/júl.
STURCZ, J.: ~. Kompozit képek (kat. bev., Műcsarnok, 1995)
STURCZ, J.: Az illúziók hasadt leple. ~ kiállítása a Műcsarnokban, Új Művészet, 1995/7.
MURDOCK, R.: ~: Paintings, Review, 1998. június 1.
STURCZ, J.: ~: Kompozit képek. Az illúziók hasadt leple, in.: Janus félúton, Budapest, 1999
KOPLOS, J.: Dematerializing the Canvas, Art In America, 1999/ápr.
GOODMAN, J.: ~ Works On Paper 1993-1999, Art on Paper, 2000/április-május
ANDRÁS E.: Festészet válaszúton. ~ kiállításai a Kate Ganz és a Trans Hudson Galériában, Új Művészet, 2000/5.
SINKÓ I.: Mixed picture-material breakdown, Műértő, 2000/10.
ANDRÁS E.: A festmény génjei, Élet és Irodalom, 2000. december 18.
Filmek
Document of A Painting, (rend.: WEINER, E., Canadian Film Board, 1976.)
NAGY T. K.: ~ New York-i festő, (Mű-Terem-Tés, Duna TV, 1995/május)
Making of a painting, George Peck (rend.: ISTVÁN JÁVOR, Fekete Doboz, Budapest, 1995).
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1964, 1965 • Litchfield Gallery, Litchfield (USA)
1966 • Apropos Gallery, New York
1977, 1979 • Susan Caldwell, New York
1980 • Toni Brickhead Gallery, Cincinnati
1981 • Art Gallery of Kingsborough Community College, Brooklyn (kat.)
1983, 1985 • Bette Stoler Gallery, New York
1990 • Image Gallery, Stockbridge, Mass.
1994 • Trans Hudson Gallery, Jersey City • America Haus, Frankfurt (D)
1995 • Szépművészet Múzeum, Budapest • Törökfürdő • Műcsarnok, Budapest (kat.)
1996 • Trans Hudson Gallery, New York
1997 • Iparművészeti Múzeum, Budapest
1998 • Mű-Terem Galéria, Budapest • Trans Hudson Gallery, New York
1999 • Trans Hudson Gallery, New York • Kate Ganz Gallery, New York
2000 • Barcsay Terem, Budapest • Folyamat Galéria, Budapest • Várfok 14 Galéria, Budapest
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
Artists Invite Artists, Susan Caldwell, New York
1978 • In the Realm of the monochromatic, Susan Caldwell, New York
1979 • Gallery Group Exhibition, Susan Caldwell, New York
1980 • Drawings, Leo Castelli Gallery, New York • In the Realm of the monochromatic, Susan Caldwell, New York
1983 • Paintings, Monique Knowlton Gallery, New York • Content in Abstraction. The Uses of Nature, The High Museum of Art, Atlanta
1984 • Artists’ Weapons, Ted Greenwald Gallery New York
1986 • AN Invitational, Condenso/Lawler Gallery, New York
1988 • Summer Weight, Bali Miller Gallery, New York
1989 • American Abstract Artists, 55 Mercer Street, New York
1991 • Collage. New Applications, Lehman College Art Gallery, Bronx
1992 • American Abstract Artists. Persistence of Abstraction, vándorkiállítás, Edwin A. Ulrich Museum of Art Wichita • Abstraction and Reality, Montgomery Center, Jersey City
1993 • Selection 93, Art Gallery at Hunter College, New York • Fusion, Trans Hudson Gallery, Jersey City
1994 • Moveable Feast of American Art, Amerikai Nagykövetség, Bonn
1995 • The Whole World in a Small Painting, Trans Hudson Gallery, Jersey City • Inspiration, Trans Hudson Gallery, Jersey City
1996 • Sight Uncertain, Trans Hudson Gallery, Jersey City • current Geometries in Abstraction, Trans Hudson Gallery, New York
1997 • After the Fall, Snug Harbor, Staten Island • The Whole World in a Small Painting, Trans Hudson Gallery, New York • Variation of Structure, Trans Hudson Gallery, New York
1999 • Acrylic/Plastic, Trans Hudson Gallery, New York
2000 • Directions, Janos Gat Gallery, New York.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Brooklyn Museum of Art
New York
Grey Art Gallery, New York University
New York
High Museum of Art
Iparművészeti Múzeum, Budapest
Atlanta
Metropolitan Museum of Art, New York
Museum of Modern Art
Stockholm (SVE)
Szépművészet Múzeum, Budapest.