Első próbálkozásaihoz Rudnay Gyulától, Katona Nándortól és Bálint Rezsőtől kapott tanácsokat. 1929 nyarát a kecskeméti művésztelepen töltötte, rövid ideig Szőnyi István műtermében is tanult. Tizenöt évesen az Ernst Múzeum igazgatójától egyéni kiállításra kapott meghívást. Még ugyanabban az évben ösztöndíjjal Rómában az Accademia de Belle Arti-n folytatta művészeti tanulmányait. Festményeiért elnyerte a Prix de Rome-t. Mussolini hatalomra jutása után elhagyta Rómát, és 1932-től Párizsban élt. Viera da Silva és Szenes Árpád hívta fel S. W. Hayter figyelmét a tizenhét éves fiatalember rajzaira, aki meghívta műhelyébe. Itt sajátította el a különféle sokszorosított grafikai eljárásokat, miközben megismerkedett a műhelyben dolgozó művészekkel, köztük Chagall-lal, Miróval, Calderrel, Giacomettivel és Max Ernsttel. Tagja lett a Delaunay-házaspár kávéházi asztaltársaságának is. Az első párizsi évek posztimpresszionista és expresszionista képei után, 1938-ban a Jeanne Bucher galériában absztrakt művekkel jelentkezett. 1936-ban Raoul Dufy-vel együtt szőnyegtervek készítésére kapott megbízást. Jean Lurçat-val közösen megvalósított faliképeivel díjat nyert az 1937-es párizsi Világkiállításon. 1939-ben az Egyesült Államokba költözött, és végleg ott telepedett le. A háború alatt az amerikai hadsereg katonájaként részt vett a partraszállásban és a koncentrációs táborok felszabadításában. A megrázó élmények még sok évvel később is visszatérő témái rajzainak, metszeteinek. 1948-52 között a New York-i Brooklyn Museum Art School, 1952-60 között a Hunter College, majd 1960-87 között a Yale Egyetem tanára. 1959-ben Printmaking: methodes old and new című New York-ban megjelent könyve több kiadást megért, és számos képzőművészeti iskolában tankönyvként használják. Eddig mintegy kétszáz egyéni kiállítása volt az Egyesült Államokban. Olajfestményei, akvarelljei (Csobánkai pipacsok-sorozat 1975-től; Red Mountain, 1980; Dark Angry Water, 1980-81), valamint a munkásságának kiemelkedő részét képező, egyéni módszerekkel készített fekete-fehér és színes, többnyire nagyméretű metszetei elsősorban a természet, a vidéki táj látványát dolgozzák fel, hol realista, hol absztrakt formában. Több grafikai albuma is megjelent (The Black Bull, 1939; Earth and Water, 1954; Genesis, 1967).
Irodalom
BÁLINT J.: Egy éve és három hónapja festek..., Reggel, 1930. augusztus 25.
JOHNSON, U.: ~: Graphics, 1934-1969, New York, 1970
PASSUTH K.: XX. századi magyar származású művészek külföldön (kat., 1970)
PASSUTH K.: XX. századi művészet, Szépművészeti Múzeum, Budapest, Budapest, 1975
CHERNOW, B.: ~: Paintings, New York, 1982
Beöthy et l''''avant-garde hongroise, Galerie Franka Berndt, Párizs, 1985.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1930 • Ernst Múzeum, Budapest
1934 • Ernst Múzeum, Budapest
1938 • Galerie Jeanne Bucher, Párizs
1939 • Julien Levy Gallery, New York
1948, 1950 • Laurel Gallery, New York
1951 • Sculpture by Painters, Peridot Gallery, New York [Pollockkal, Brooksszal]
1953-82 • Grace Borgenicht Gallery, New York
1959 • Brooklyn Museum
1964 • Corcoran Gallery of Art, Washington
1965 • High Museum, Atlanta (retrospektív)
1966 • Gallery 1640, Montreal, Canada
1970-től napjainkig rendszeresen • Jane Haslem Gallery, Washington
1989 • Fifty-five Years of Printmaking, Hiestand Gallery of Miami University
1992 • Trisolini Gallery, Ohio State University
1996 • Westport Arts Center, Westport • Elisabeth S. Fine Museum, San Francisco
1998 • Celebrations of Life, Housatonic Museum of Art, Bridgeport
2000 • Season of Light, Kimberly Greer Gallery, Northport.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1958 • I. Biennale christlicher Kunst der Gegenwart, Salzburg
1965 • International Print Biennial, Tokio
1967 • Stampe di Due Mondi, Róma
1969 • Gravures américaines d’aujourd’hui, Centre Culturel Américain, Párizs
1968 • 28 Hedendaagse amerikaanse grafici, Rijksakademie van Beelende Kunsten, Amszterdam
1969 • I. Bienal internacional del Deporte en las Bellas Artes, Madrid
1970 • 20. századi magyar származású művészek külföldön, Műcsarnok, Budapest
1981 • Atelier 17, Párizs
1987 • Innovators in American Printmaking, Jane Haslem Gallery, Washington
1990 • Hayter e l’Atelier 17, Accademia di San Luca, Milánó
1995 • Contacting Pablo Picasso, The Spanish Institute, New York
1996 • A Tribute to Grace, Borgenicht Gallery, New York
1997 • Double Identities • Master printmakers-master teachers, The Art Institute of Boston, Printmaker Emeritus Exhibition, Tampa Museum of Art, Florida.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Art Institute of Chicago • Magyar Optikai Művek • Metropolitan Museum of Art, New York • The Brooklyn Museum, Brooklyn N. Y. • National Gallery, Washington • Honolulu Academy of Art Hawaii • Kunstm., Basel • Bibliothèque Nationale, Párizs • G. degli Uffizi, Firenze • Kunstm., Düsseldorf • Kunsthalle, Bréma • National Gallery of Victoria, Melbourne • Boymans M., Rotterdam • Magyar Nemzeti Galéria, Budapest • Szépművészeti Múzeum, Budapest • Janus Pannonius Múzeum, Pécs • M. des Beaux-Arts, Montreal • Rijksm., Amszterdam • Victoria and Albert Museum, London • M. di Rome, Róma • Museum of Western Arts, Tokió • Kunst Par Arbitplasser, Norvégia.