1920-tól a Magyar Képzőművészeti Főiskolán tanult, mesterei: Rudnay Gyula, Vaszary János. 1928-ban Párizsba költözött. Kezdetben barátjával, Szenes Árpáddal a montmartre-i mulatókat látogatták, és a vendégekről készített karikatúrákból éltek. Az 1932-1937-ig terjedő időszakban az orosz konstruktivisták hatását tükröző műveket alkotott fából, rézből (Körkörös kompozíció, 1932, László Károly-gyűjtemény; Konstrukció rézből, 1935, Musée de Grenoble), de 1942-ig nem állított ki. A szürrealista S. W. Hayter műhelyében elsajátította a metszetkészítés különféle technikai eljárásait. E munkáinak legszebb gyűjteménye az 1948-ban megjelent egyiptomi Holtak Könyvéhez készített mintegy hetven illusztrációja. A költséges réz használata helyett kartonba metszett klisével, egyedi eljárást dolgozott ki, amelynek a Papyrogravure nevet adta és 1949-ben a La Hune Galériában mutatta be. 1937-től a figuratív ábrázolás felé fordult és a keleti kultúrák, valamint a miszticizmus iránti érdeklődése ettől kezdve alkotásaira is hatott (Buddha-szobrok). Kőből, fából faragott alakjai gyakran férfi-nő, ember-állat, ember-növény ötvözetei (Guggoló szörny, 1938; Napraforgólány, 40-es évek). A Montparnasse-negyedben, a rue Pernety-ben lakott. A háború évei alatt, a német megszállás idején elrejtőzve, mániákus pontossággal kidolgozott, szürrealizmusba hajló misztikus tusrajzokat készített. 1950-ben Vallaurisba költözött, ahol az Atelier Tapis-Vert számára kerámiatárgyakat készített. Ugyancsak itt születtek a Roquefort les Pins-i templomot díszítő táblaképei, valamint hatalmas méretű fa és gipsz szobrai is, mint a Gyűlölet, Az ördög vagy a négy és fél méter magas Ember. A 60-as évek közepétől újra a Montparnasse-negyed lakója és a Coupole-kávéház állandó vendége lett. Ebből az időből származik Ablak-sorozata, amelyben az átlátszó ablakokat szimbolizáló téglalapok egymásra helyezésével újra a korábbi geometrikus szerkesztési forma jelent meg.
Irodalom
Paléstra (holland folyóirat) 1947/2.
Exposition Prinner (kat., Galerie Granoff, 1962)
~, 1965
parle de Prinner, 1935
~ (kat., Galerie Yvonne Lambert, Párizs, 1965)
~ 1902-1983, Galerie Meyer-Bugel, 1994
VOIGHT, L.-FOREST, D.: ~, Céramique de peintres et de sculpteurs, Vallauris, 1995
CSERBA J.: Kettős figura. ~ (1902-1983), Új Művészet, 1997/10-11.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1942 • Galerie Jeanne Bucher, Párizs
1945, 1948 • Galerie Pierre, Párizs
1949 • Galerie La Hune, Párizs
1962 • Galerie Katia Granoff, Párizs
1965 • Galerie Yvon Lambert, Párizs
1968 • G. Zerbib
1971 • Galerie Charley Chevallier, Párizs
1974 • Librairie Pluriel
1976 • Librairie du Pot d’Etain
1994 • Galerie Meyer-Bugel.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1945 • Salon des Indépendants, Sculpture d’Aujourd’hui, Galerie Drouin
1958 • Sculpture Française, Musée Rodin, 1970 • 20. századi magyar származású művészek külföldön, Műcsarnok, Budapest
1978 • Magyar kostruktivista tendenciák, Utrecht
1984 • L’Avant-garde en Hongrie 1910-1930, Galerie Franka Berndt
1996 • László Károly-gyűjtemény, Műcsarnok – Fővárosi Képtár, Budapest.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Centre Pompidou, Párizs
MOMA, New York
Musée d’Art Moderne de la Ville de Paris
Musée d’Art moderne de Saint-Étienne
Musée de Grenoble
Szépművészeti Múzeum, Budapest.