1980-1987: Magyar Képzőművészeti Főiskola, sokszorosító grafika szak, mestere: Kocsis Imre. Finnországban, Kubában, Ausztráliában, Írországban és az Egyesült Államokban járt tanulmányúton. 1984: Kondor Béla-emlékérem; Radnóti-emlékkiállítás, a Művelődésügyi Minisztérium díja; Stúdió ’84, a KISZ Központi Bizottság díja; 1985: XIII. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc, a Művészeti Alap díja; 1986: „Habent Sua Fata Libelli” pályázat, a Magyar Képzőművészeti Főiskola díja; Dunaújvárosi Stúdió Kiállítás, a Dunaújvárosi Tanács díja; 1987: Nagykőrösi Grafikai Biennálé, a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület díja; Stúdió Galéria (egyéni kiállítás), a Művelődésügyi Minisztérium díja; 1987-1990: Derkovits-ösztöndíj; 1988: Derkovits-díj; 1989: a Makói Művésztelep kiállítása, a Makói Városi Tanács díja; XV. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc, a Váci Országos Grafikai Műhely díja; 1991: Stúdió ’91, Magyar Nemzeti Galéria, a Fiatal Képzőművészek Stúdiója Egyesület díja; XVI. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc, az Interplan Kft. díja; 1993: XVII. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc, a Magyar Alkotóművészek Országos Egyesületének díja; „Szép Könyv 1994 Kiállítás”, a Magyar Képző- és Iparművészeti Lektorátus díja; 1999: a Római Magyar Akadémia képzőművészeti ösztöndíja; 2000: X. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján, a Magyar Grafikáért Alapítvány díja; 2003: Munkácsy Mihály-díj. A 80-as évek közepétől kiállító művészt a kezdetektől fogva a vizuális közhelyek ironikus-kritikus kifigurázása, reflektáló újrahasznosítása foglalkoztatja. A Stúdió rendes éves kiállításain jelentkezett először színes, dinamikus lapjaival, melyek máris kiforrott művésznek mutatták: jellegzetes, plakátszínekkel, monokróm színfelületek és erős kontúrok matisse-i dekorativitásával operáló, a graffitik, a reklámok, a képregények világát idéző szuggesztív neopop művei egycsapásra az egyik legmarkánsabb grafikussá tették. Számos grafikai műfajban alkot, rajzai mellett szitanyomatokat, folyóirat-illusztrációkat, animációs filmeket készít. Az 1986-os Vian-variációktól és a mozi-nosztalgiáktól Schwarzenegger (Zombie Schwarzeneggerrel harcol, 1987; Be Schwarzenegger!, 1991; Filmproducerek fekvőtámaszai Schwarzenegger előtt, 1992) és Houdini fogyasztói mitologémáin át a témaválasztásában is emblematikus 1992-es bonsai-sorozatig (…hogy növekedjék a bonsai, 1992) olyan utat jár be, melyen a megtalált, barlangrajzokat vagy Keith Haringet egyaránt idéző sajátos figuratív-dekoratív formanyelv egyre tömörebbé, emblematikusabbá és fiozofikusabbá válik. Az olyan, könnyen értelmezhető gegekre épülő, priméren reflektáló sorozatok után, mint a Hetényi Judittal hímzett, városi folklórt imitáló falvédőké (Henkel – minden háztartásban ez kell, 1991), egyre összetettebb gondolatok jelennek meg művei hátterében, az ironikus-kritikai attitűdöt erős nosztalgiával ellenpontozza, az áruembléma kritikája nála maga is embléma és áru. A „fogyasztói archetípusok” firtatása közben olyan alapkérdésekhez jut, mint férfi és nő viszonya, a harc, a hős, a köznapiság, a „mindennapi áhítat”, a mítoszok transzformációinak problémái. Művei leggyakrabban egy vagy két figurát (férfit-nőt, ill. harcban álló feleket) ábrázolnak, erősen centrális szerkesztésű kompozíciókban, izompacsirta klisé-hőseit olykor mandorlát, a képregények „buborékját” és a Walter Benjamin-i aurát egyesítő burokkal veszi körül, mint egyik legelgondolkodtatóbb képén (Mr. Univerzum fürdik a saját fényében, 1992). A Sztereotípiák harca vagy a Nárcisztikusok képcím már önmagában is sokat elárul, az öntudat és érvényes magatartásmodelljeink viszonyát feszegető, meditatív hajlamú művész nem halott iróniával, hanem eleven humorral, megértéssel szemléli hőseit.
Irodalom
BOROS G.: Moziklip. ~ grafikái, Művészet, 1988/1.
MÉSZÁROS I.: Portrék. ~, Élet és Irodalom, 1989. szeptember 1.
MANNHARDT A.: (kat. bev., Dorottya u. Galéria, Budapest, 1992)
TOPOR T.: A falvédő találkozása Schwarzeneggerrel a boncasztalon, Élet és Irodalom, 1992. május 8.
LÓSKA L.: Burokba zárt izompacsirták, Élet és Irodalom, 1993. június 11.
SZEMETHY I.: Napkitörők (papírtálca-monológ ~ újabb munkáiról), Mozgó Világ, 1993/6.
MERHÁN O.: Dolce far niente/Édes semmittevés, Enigma, 1994/3.
P. SZABÓ E.: ~ rajzaihoz, Élet és Irodalom, 1995. augusztus 11.
BÁLVÁNYOS A.: Call Me Now, Élet és Irodalom, 2001. január 5.
BÁN ZS.: Falra hányt kép/szó, Műértő, 2001/1.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1987 • Stúdió Galéria, Budapest
1989 • Horváth E. Galéria, Balassagyarmat
1990 • Hotel Atrium Hyatt, Budapest
1991 • G. Seiyu, Tokió • Qualitas Galéria, Budapest
1992 • Dorottya u. Galéria, Budapest (kat.) • Szabad Művelődés Háza, Székesfehérvár
1993 • Collegium Hungaricum, Bécs [Borza Terézzel] • Várfok 14 Galéria, Budapest
1995 • „Pets-kedvencek”, Várfok 14 Galéria, Budapest • Collegium Hungaricum, Bécs
1996 • Stúdió 1900 Galéria, Budapest
1997 • Spiritus Galéria, Budapest
1998 • CEU Galéria, Budapest
2000 • Call Me Now!, Studio 1900 Galéria, Budapest [Hetényi Judittal].
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1984-1990 • Stúdió éves kiállítások
1984 • Radnóti-emlékkiállítás, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest
1985, 1987 • XIII., XIV. Országos Grafikai Biennálé, Miskolci Képtár, Miskolc
1986 • Habent Sua Fata Libelli, Magyar Képzőművészeti Főiskola, Budapest • Magyar Grafika, Magyar Kultúra Háza, Helsinki • 10 Stúdiós kiállítása, Taisekus Mältinranta, Tampere (FIN)
1988 • Gigant Poster, Almássy Téri Szabadidő Központ [Forgács Gáborral, Gábor Imrével]
1989 • Ungerska Pass, Enkehuset G., Stockholm • Läderfabriken G., Malmő • XVI. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc
1990 • A Berlini Fal festése, East Side Galerie, Berlin • Le vin et la Table, Grand Palais, Párizs • A változások jelei, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
1991 • XVI. Országos Grafikai Biennálé, Miskolc • Gallery by Night, Stúdió Galéria, Budapest [Gábor Imrével, Gerber Pállal] • Öt grafikus kiállítása, Kék Iskola • La Création en Europe, Ader Trajan Aukciós Ház kiállítása, Párizs
1992 • Az idegen szép, Magyar Képzőművészeti Főiskola, Budapest • Analóg, Budapest Galéria Lajos u., Budapest • Kolumbusz tojása, Műcsarnok, Budapest
1993 • I. Nemzetközi Grafikai Biennálé, Maastricht (NL) • II. Nemzetközi Grafikai Biennálé, Győr • Japán-magyar Grafikai Kiállítás, Nagoya (JP)
1994 • Dolce far niente/Édes semmittevés, Stúdió 1900 Galéria, Budapest • Talányok, Miskolci Galéria, Miskolc
1995 • Bárka, Vigadó Galéria, Budapest • America Bound Exchange II., Amerikai Finn Nagykövetség, Washington
1996 • A művészeten túl, Ludwig Múzeum, Budapest
1997 • Transfer, Crossing Over/Changing Places, Corcoran Gallery of Art, Washington • Olaj/Vászon, Műcsarnok, Budapest • Common Threads • Weaving Narrative and Collaboration, Sleeth Gallery, Buckhanon (USA)
1998 • IX. Országos Rajzbiennálé, Nógrádi Történeti Múzeum, Salgótarján
1999 • Szitanyomat, Barcsay Terem, Budapest • Postscript, Tölgyfa Galéria, Budapest
2000 • XX. Országos Grafikai Biennálé, Miskolci Galéria, Miskolc; @(r)(c) óriásplakát kiállítás, Felvonulási tér, Budapest • X. Országos Rajzbiennálé, Salgótarján • Dialógus, Műcsarnok, Budapest
2001 • Tólig, Dorottya u. Galéria, Budapest • Fehéren-feketén, Műcsarnok, Budapest.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Herman Ottó Múzeum, Miskolc
Jane Voorhees Zimmerli Art M.
Ludwig Gyűjtemény
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
New Brunswick (USA)
Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest
Rippl-Rónai József Múzeum, Kaposvár.