1915: Magyar Képzőművészeti Főiskola, mestere: Glatz Oszkár; 1920-1921: Szentpétervár, orosz avantgárd közösség. Budapesti tanulmányait megszakítva az orosz frontra került, ahol fogságba esett. 1921-ben tért vissza szülőföldjére, amely akkor már Csehszlovákiához tartozott. 1922-től a Szlovákiai Művészek Szövetségének tagja, szorosan együttműködött a komáromi Harmos Károllyal és körével. 1923-1925 között németországi tanulmányútja során a német expresszionizmus hatott rá. Hazatérése után a művészi tevékenységen túl művészoktatással is foglalkozott, 1931-ben magán festőiskolát nyitott Pozsonyban, 1934-től 1938-ig pedig a pozsonyi Iparművészeti Középiskola tanára volt. 1939-ben Magyarországra emigrált, majd 1944-1948 között ismét Szlovákiában, utána Csehszlovákiában élt. 1948-ban végleg az USA-ba távozott. Művészi pályája kezdetén az expresszionizmus hatott rá, még a 30-as években is a legmerészebb szlovákiai modern művészek között tartották számon, bár közvetlen szlovák művészeti kötődéseket nem lehetett kimutatni munkásságában. A portré, tájképfestészet és csendélet műfajában a modern tendenciákat követte, amelyben a 30-as években megjelent a szürrealizmus szemlélete is. A holocaust mély változást eredményezett festészetében, s a 40-es évektől az 50-es évek végéig főképpen ezt a témát dolgozta fel. Ekkor megváltozott stílusa, a színfelületeket erélyes kontúrokkal határolta és az op-art is formálta érintőlegesen eszköztárát. 1969-ben az ENSZ Művészeti Szövetségének tagja lett, ő tervezte az ENSZ 1970. évi emlékbélyegét.
Irodalom
POLÁK J.-PALOTAI B.: ~ (kat., bev. tan., Východoslovenské m., Košice, 1937)
FODOR P. M.: Súborná výstava 1920-1945 ~a (kat., bev. tan., G. na ul Kpt. Nálepku, Bratislava, 1945)
DOLEŽAL F.: Obrazy 1920-1945 ~a (kat., bev. tan., G. Jos. R. Vilímek, Praha, 1946)
VÁROSS M.: Slovenské výtvarné umenie 1918-1945, Bratislava, 1960
(T.) [TILKOVSKÝ V.]: ~, Irodalmi Szemle, 1969/3.
ZMETÁKOVÁ D.-KOHÚT L.: ~ (kat., bev. tan., Slovenská národná g., Bratislava, 1992)
ABELOVSKÝ J.-BAJCUROVÁ K.: Výtvarná moderna Slovenska, Bratislava 1997
KOHÚT L.: ~ (monogr.), Bratislava, 1998.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1920-1921 • Szentpétervár • Moszkva
1923 • Galerie Würthle und Flechtheim
1925 • Berlin • Drezda • Rudolfinum, Prága
1926 • Galerie au Sacre du Printemps
1927 • Pozsony • Východoslovenské m., Kassa
1928 • Alšova síň Umělecké besedy, Prága
1931 • Művek 1928-1931-ből, UBS, Pozsony
1936 • Brünn
1937 • Východoslovenské m., Kassa (kat.) • Sieň Elánu, Prága
1938 • Umelecký kabinet, Pozsony
1945 • ~ gyűjteményes tárlata 1920-1945, G. a Nálepka kpt. utcában, Pozsony (kat.)
1946 • G. J. R. Vilímka, Prága (kat.)
1947 • Východoslovenské m., Kassa • Franciaországi út, Bratislavský umelecký kabinet, Pozsony
1948 • ~ képkiállítása, Nyitra
1963 • Retrospektív tárlat 1922-1962, Sigmund Rotschild Gallery, New York (leporello)
1965 • Greater Fall River Art Association, Fall River
1967 • Miami Museum of Modern Art, Miami • Gallery International, New York (leporello)
1969 • The Maurice Spertus Museum of Judaica, Chicago • Gallery of Fine Art, Toronto • Herzliyya M., Herzliyya (IZR)
1975 • DMM, Komárom (CSZ)
1992 • ~, SNG, Pozsony (gyűjt.).
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1947 • Az UBS retrospektív 66. kiállítása, UBS, Pozsony
1948 • Szlovák képzőművészek kiállítása, Pošova g., Prága • A szlovák képzőművészet száz éve 1848-1948, Slovenské m., Pozsony
1963 • Heckscher Museum, Huntington, New York
1964 • Rochester Festival of Religious Arts, Rochester, New York.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
GMB, Pozsony
GU, Érsekújvár
Külföldi Művészek Múzeum, Riga
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
NG, Nyitra
SNG, Pozsony
Východoslovenské m., Kassa
Puskin Múzeum, Moszkva
Izrael
Ausztria
Kanada
USA.