Asztalossegéd, majd pékinas volt, fényképezni egy vándorfényképésztől tanult. 1892-ben költözött Budapestre, lovag Mertens Ede műtermében volt inas. 1893-ban a Koller Károly utóda műterem retusőre lett; 1895-ben Bécsbe, dr. Székely, Kalmár és Szigeti műtermébe került; 1895-ben Münchenben Hanfstänglnél, Hamburgban Rudolf Dührkoopnál tanult, majd Budapesten dolgozott. 1898-ban pályadíjat nyert A retus célja és szükségessége c. tanulmányával. 1899-ben a Fényképészek Köre ösztöndíjával Bécsben a Höhere Graphische Lehr- und Versuchsanstalt hallgatója, majd Párizsban Nadar és Fia műtermében dolgozott. Tagja volt a francia fotóriporterek szindikátusának, sporteseményeken fotózott; a Lumière-fivéreknél kitanulta az operatőrséget. Egy szocialista gyűlésen való részvétele miatt kiutasították Franciaországból. Hazatérése után sorra nyitotta meg műtermeit: 1899-ben Orosházán (Székely Aladárral), 1900-ben Mezőtúron, 1903-ban Egerben, 1909-ben Szolnokon, 1910-ben Budapesten. 1908-ban fél éves állami ösztöndíjjal járt Nyugat-Európában. Budapesti műterme fiatal írók, művészek kedvelt találkozóhelyévé vált. 1911-ben Gulácsy Lajos képeit, 1913-ban Csorba Géza szobrait állította ki műtermében. Rippl-Rónai József, Márffy Ödön, Kádár Béla, Scheiber Hugó, később Mészáros László, Kmetty János, Pátzay Pál járt hozzá rendszeresen. 1912-ben Bevilaqua (Borsody) Béla itt szervezte meg az első magyar bábszínházat. A darabokat Babits Mihály, Balázs Béla, Kosztolányi Dezső, Karinthy Frigyes, Orbók Loránd írták, a bábfejeket neves szobrászok mintázták. ~ kis időre visszatért a filmezéshez is. 1913-ban ő írta és rendezte a Drágfy Veron c. filmet, segédrendezője Korda Sándor volt. Megrendelésre forgatott néhány moziszkeccset is. 1914-1918 között önkéntes, majd hadapród, sebesülése után a kórházban bajtársairól készített portrékat; hadikiállításokat rendezett Lembergben és Budapesten. 1918-1919-ben a Belvárosi Színház vasárnapi matinéin Blattner Géza és Vértes Marcell társaságában bábelőadásokat tartott, Balázs Béla, Kosztolányi Dezső darabjait játszották. 1919-ben, a Tanácsköztársaság idején Állami Bábszínház néven az Angol Parkban játszottak. 1929-ben a Magyar Fotográfia főszerkesztője; 1934-1938 között szerkesztője. Több szakmai előadást tartott a Fényképészek Ipartestületében, számos szakcikket publikált. 1938: Niepce- Daguerre-érem. 1908-1940 között kiállításokon 11 arany-, 25 ezüst- és több mint 60 bronzérmet nyert. 1945-ben műtermét és benne értékes műgyűjteményének, archívumának jelentős részét bomba semmisítette meg. A háború után újra műtermet nyitott Budapesten. Valamennyi nemeseljárást művészi színvonalon művelt, nagy invencióval kísérletezett különböző új fotóeljárásokkal, papírokkal (mattalbumin papír, galvanoplasztikai eljárás, heliographika stb.). Ezekről több szakcikket is publikált. A magyar fotóművészet egyik kiemelkedő jelentőségű alkotója. 1957: MFSZ tagja; A Budapesti Fényképészek Ipartestületének elnöke, majd díszelnöke.
Irodalom
[V.]: ~ előadása a retusról, Magyar Fotográfia, 1929/10-11.
[-]: Szemináriumunk második és harmadik előadása, Magyar Fotográfia, 1929/23.
[-]: A Magyar Fotografia szemináriuma záróelőadása, Magyar Fotográfia, 1930. június 5.
RÉVÉSZ I.: Fényképkiállítás, Magyar Fotográfia, 1931/8.
HEVESY I.: A fényképkiállításról, Magyar Fotográfia, 1931/9.
ANGELO: Reflexek, Magyar Fotográfia, 1934/7.
[L. K.]: Beszélgetés a 80 éves ~sel, Fotó, 1954/7.
~, Fényképművészeti Tájékoztató, 1964/1-2.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1925 • Photographie Francaise, Párizs (gyűjt.) • Bréma • Hamburg • Lübeck
1931 • Tamás Galéria, Budapest (Angelóval, Balogh Rudolffal, Pécsi Józseffel)
1948 • Fényképészek Ipartestülete, Budapest (gyűjt.).
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1905 • Műcsarnok, Budapest
1906 • Photo Club II. Országos Művészi Fényképkiállítása, Budapest
1908 • MAOSZ Országos Kiállítása, Budapest
1922 • II. Országos Művészi Fényképkiállítás, Budapest, 1923 • Nemzetközi Fotószalon, New York
1927 • Salon of Photography, London
1928 • Zaragosa
1929 • The Second International Invitation Salon, New York
Nemzetközi Kiállítás, Bécs
1931 • MAOSZ Országos Kiállítása, Budapest
Salon of Photography, London
1933 • V. Triennale di Milano, Milánó
1934 • Országos Magyar Iparművészeti Társulat Kiállítása, Budapest
Iparművészeti Világkiállítás, Milánó • The Seventh International Photographic Salon of Japan
1937 • Erdélyi Szépmíves Céh, Kolozsvár • Magyarországi Kárpát Egyesület Fotószakosztályának Nemzetközi Kiállítása, Vigadó, Budapest • EMAOSZ II. Nemzetközi Művészi Fényképkiállítása, Budapest
1939 • Az Amerikai Fotószövetség Magyar Vándorkiállítása, USA.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét
Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest.