1966-ban Svédországba emigrált. A stockholmi Képzőművészeti Akadémián festészetet, a stockholmi egyetemen művészettörténetet tanult, közben experimentális fotóval és filmmel, majd 1973-tól videóval is foglalkozott. A 70-es évek végén társalapítója a képzőművészek számára kísérletezési lehetőséget nyújtó Videó NU Stúdiónak. 1980-1986 között festészetet és videó művészetet tanított Stockholmban. 1990-től él Budapesten. A 60-as évek végén a japán harcművészet révén közel került a buddhizmushoz. A keleti gondolkodás tanítása és gyakorlata – melyet később ázsiai, amerikai útjai során mélyített el – művészetére ma is hatással van. Művészi módszerének lényege az individuális mitológia fogalomkörében magyarázható leginkább. Művészi világképében meghatározó szerepet játszik az alkotó folyamat szubjektív forrásainak feltárása és érvényre juttatása, a különböző kultúrák személyes értelmezése. A művészet ~ számára elsősorban meditáció, amely az önmegismerés eszköze, a személyes lét misztériumának megértése. Műveinek egyik motívuma a mulandóság, amelyet az élet legfontosabb pillanataként tart számon. A halálhoz való eljutás során az anyagi értékekkel szemben a szellemi értékek elsőbbségét, a látszat megragadása helyett a jelenségek lényegi vonásainak megismerését tartja a legfontosabbnak. Erről szólnak szigorúan szerkesztett, finom dramaturgiájú tárgy-együttesei, festményei, grafikái, fotói és videó munkái, performanszai. A változás és átváltozás, behatárolt és határtalan, megformált és csak sejtett, jelenség és megjelenítés, az anyag és a szellem, ill. a forma mint üresség, és az üresség mint forma viszonyait kutatja. A valóság közvetlen feltárása és minden szintű, intellektuális és érzelmi megértése és megértetése munkásságának lényege.
Irodalom
HEGYI L.: "A" mint Anarchy, Mozgó Világ, 1982/10.
~, Andy Warhol, Laurie Rosenquist és Sussanna Ko beszélgetése (részlet), New York, 1985
GESKÓ J.: Modern Grafikák (kat., Szépművészet Múzeum, Budapest, 1985)
United Sense of Art. ~ (kat., Uke Art Produktion, Stockholm, 1990)
HEGYI L.: A kép új pozíciói. Tanulmány ~ művészetéről (kat., bev. tan., Stockholm, 1990)
HEGYI L.: A művészettörténet áttekintése (grafikai mappa, kat. bev., Stockholm, 1990)
LÁSZLÓ H.: A művészet keresés, Art das Konstmagasin, 1991/6.
HAJDU I.: Egyesült kultúrák, Beszélő, 1991/8.
BENCSIK B.: A művészetet használni kell, Új Művészet, 1992/6.
SIMON ZS.: Tükör, tükrök tükröződése, Új Művészet, 1992/12.
HUDRA K.: Semmi (kat., Galerie de Luxembourg, 1993)
HOSSZÚ L.: Szentiván-éji álom. A világ képéről és a kép világáról (kat., Galerie de Luxembourg, 1993)
NÁDAS P.: A word, a line (kat., Galerie de Luxembourg, 1993)
BENCSIK B.: Art must be used (kat., Galerie de Luxembourg, 1993)
HALASI R.: Egy vizuális gondolkodó, Átrium, 1996/12.
HALASI R.: Formabontás, Átrium, 1998/2.
PRESSING L.: Álom a gondolkodásról, Lettre Internationale, 1998/ősz
HORVÁTH N.: ~, Dimenzió, 2000/5.
PRESSING L.: Függőkert (kat. bev., Fészek Galéria, Budapest, 2000)
P. SZABÓ E.: Beszélgetés Pierre Restanyval, Új Művészet, 2000/10.
NAGY G.: Részletek valami nagyobból. Terra incognita, Műértő, 2000/12.
Film/Tv
(H)arc-képek, MTV 1, 1996 (szerk.: SZEMADÁM GY.)
Vízöntő portré, MTV 1, 1998
Portré/Közös aszfalt, MTV 2, 1998
Portré, Finn TV, 1998
Beszélgetés Pierre Restanyval, Főnix TV, Budapest, 2000
SI-LA-GI, B.O.C.S. TV, 2000
SI-LA-GI, Thema, MTV 1, 2000.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1980 • „A” art projekt, Moderna M., Stockholm
1981 • ~‘s art projekt, Grand Palais, Centre George Pompidou • Musée d’art moderne de la Ville de Paris, Párizs
1984 • Shelters project, Stockholm • Changelling, G. Värnamo (SVE)
1985 • Aspect of Change, G. Lang, Malmö
1986 • Anatomy of time, G. Q., Stockholm
1987 • „Surf teaching for zen beginners and 114 years”, Szigliget
1991 • Egyesült érzékek művészete, Ernst Múzeum, Budapest (kat., retrospektív kiállítás) • Semmi, illúzió, nothing, Óbudai Pincegaléria, Budapest
1992 • ~, G. Isabelle, Stockholm
1993 • Mirrors of the VOID, „Time making”, G. de Luxembourg, Luxemburg
1994 • Inner doors, Pécsi Galéria, Pécs
1995 • Seven days, seven pictures, BEI/EIB, Luxemburg
1996 • Dream about thinking I., I. G. de Luxembourg, Luxemburg (kat.) • Foot-Notes, The European court of Justice, Luxemburg • Boltanski, Perez, Serrano, ~, G. de Luxembourg, Luxemburg
1998 • Dialogues, Le Cercle bleu, Metz (FR)
1999 • Álom a gondolkodásról II., Fészek Galéria, Budapest
2000 • The go-between [Sophie Calle, Nan Goldin, Sam Samore, ~], G. Erna Hécey, Luxemburg • Függő kert. Hanging Garden, Fészek Galéria, Budapest
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1970 • Art contemporary, Bridgeport (USA)
1980 • G. Forum, Stockholm
1982 • Galerie N.R.A., Párizs • Tisztelet a szülőföldnek. Külföldön élő magyar származású művészek II. kiállítása, Műcsarnok, Budapest
1983 • Salon independant, Stockholm
1984 • Meglökött csendélet, Fészek Galéria, Budapest
1985 • Modern grafikák, Szépművészet Múzeum, Budapest • Rosa, rosa, neurosa…, XX. század képzőművészete magyar magángyűjteményekben 2., Budapest Galéria Lajos u., Budapest
1992 • Aritmia I., Uitz Terem, Dunaújváros
1993 • Variációk a pop artra – Fejezetek a magyar képzőművészetből, Ernst Múzeum, Budapest
1994 • 80-as évek – Képzőművészet, Ernst Múzeum, Budapest • Speculum, Első Magyar Látványtár, Diszel • Budapest Galéria Lajos u., Budapest
1995 • Jelentés a megtett útról, Első Magyar Látványtár, Diszel • Szombathelyi Képtár, Szombathely • Helyzetkép/Magyar szobrászat, Műcsarnok, Budapest • Nemzetközi Grafikai Biennálé, Ljubljana • International independente Exhibition of prints, Kanagawa (JP)
1996 • Galerie Cottheim, Knokke (B) • Egy gondolat bánt engemet, hogy egy gondolat bánt engemet, Műcsarnok, Budapest • International print b., Sapporo (JP)
1997 • Mindenkinek kenyér és rózsa, Első Magyar Látványtár, Diszel
1998 • Remekművek és remek művek, Első Magyar Látványtár, Diszel
1999 • Rondo, Kortárs Művészeti Múzeum/Ludwig Múzeum, Budapest
2000 • Művészettel az új évezredbe, Városligeti-tó • Dialógus. Festészet az ezredfordulón, Műcsarnok, Budapest
2001 • Szobrászaton innen és túl, Műcsarnok, Budapest • Everyday there is something different, Galerie Erna Hécey, Luxemburg.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Collection de la BCEE (Facettes de la Photographie Contemporaine), Luxembourg
Collection de la BEI-EIB, Luxembourg
Kortárs Művészeti Múzeum/Ludwig Múzeum, Budapest
Szépművészet Múzeum, Budapest
Tunnelbanan, Stockholm.