1972-1975: ékszerkészítést és tervezést tanult. Aranyművesként dolgozott, 1985-től foglalkozik kizárólag festészettel. 1985: Párizs (ösztöndíj). 1988-ban áttelepült Magyarországra. 1994-1996 között Berlinben, 2000-2001-ben Münsterben élt. 1990: a Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest Kölcsey-pályázatán a Magyar Képző- és Iparművészeti Lektorátus díja; 1990, 1998: New York-i Pollock-Krasner Foundation pályázatának nyertese; 1997: Magyar Alkotóművészeti Közalapítvány pályázat díja; a Soros Alapítvány C3-as műhelye támogatottja. Művészi pályáját a 80-as években kezdte. Rajzai megjelentek folyóiratokban. Az 1984-1988 között készült alkotásait az élénk, erős színek, az ösztönös ceruza- és tusvonalak, a festői és rajzos elemek együttes alkalmazása, a dekomponáltság, a térnélküliség jellemezte. Rajzain emberi arcokat, falfirkákat, állatokat – kutyákat, lovakat, madarakat, őskori barlangfestmények bikáit -, a törzsi művészet totemisztikus jegyeit, a napot, a holdat, a csillagokat ábrázolta. Az 1988-1989 között témáit a mitológiából és a filozófiából vette. Az archaikus tematika is ekkor jelent meg képein: titokzatos, mitikus és szakrális emberalakok, sokszor meghatározatlan ókori mitológiai figura képében, mindezeket az etruszk vagy a római falfestészet modorában festette. 1990-ben rajzainak minden jellemző motívumát megtartva nagyméretű olajképeket kezdett festeni (Triptichon). A színt elvontabbnak tartja a vonalnál. A 90-es évek közepén készült képein az archaikus elődök, etruszkok, perzsák, ógörögök szimbólumait jelenítette meg, alkotásai ikonszerűek. Nagy olajképei után visszatér a rajzhoz; vonalvezetése a gyermekrajzok ügyetlenségét, esetlegességét idézi. Határozott kontúrok között lebegő alakokat jelenít meg, krumpliból készített pecséteket használ. Egy idő után a krumplinyomatok helyére kivágós-terítő-mintákat másol, képeit a forgás-mozgás jellemzi. Etruszk, majd görög szoborfényképek másolatai jelennek meg képein, a modern és az antik világa szembesül. Papírlapra vízfestékkel fest, krétával, ceruzával rajzol. Képeinek középpontjában rendszerint egy alak vagy egy alakcsoport áll, amely feloldódik a háttérben, árnnyá, lenyomattá válik a kollázstechnika, ill. a sablonszerű sokszorosítás révén. A 90-es évek végétől csoportos installációkon dolgozik. Kerekes Lászlóval és Szegő Györggyel közösen valósították meg az Orient/e c. kiállítást, amelynek ötletadója. Theszaloníkiben ehhez a kiállításhoz társult Jimie Durham és Maria Theresa Alves. Kiállított műveiben a Napkelet felé fordulás, a tájékozódás, az emlékmű-állítás kérdéseit vizsgálja, felhasználva az ősi díszítőmotívumokat – installációját zikkurat formában építve fel (BABEL INTER ACTIV; Babilon, a nagy titok I.-IV.).
Irodalom
KEREKES L.: A hét képzőművésze. Egy ismeretlen tehetség, Magyar Szó, 1984. október 27.
SEBŐK Z.: Egy képzeletbeli kiállítás képei, 7 nap, 1985. február 22.
GOTTESMANN I.: ~ képei, Magyar Szó, 1986. április 5.
ART LOVER: Bemutatjuk..., Új Symposion, 1988/9.
TOLNAI O.: Notesz, Híd, 1988/2.
SEBŐK Z.: Széljegyzet ~ képeihez (kat. bev., Budapest, 1989)
RUGÁSI GY.: Archaikus bábjáték. ~ról, Nappali Ház, 1991/4.
RUGÁSI GY.: ~ képeiről, Új Symposion, 1991/6-7.
KOCZISZKY É.: A szív archeológiája, Hitel, 1991/12.
SZEGŐ GY.: ~, Playboy, 1991/8.
LADÁNYI J.: ~ról, Esővíz/Rainwater (kat. bev., Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár, 1992)
TOLNAI O.: ~, in: A meztelen bohóc, Újvidék, 1992
TÖRÖK T.: Káosz a világ. ~ kiállítása Pécsett, Balkon, 1994/4.
KUKORELLY E.: Kalapácsarany, Élet és Irodalom, 1997. április 18.
VAJDA M.: ~ új világa, Magyar Lettre Internationale, 1997-1998/27.
KEMÉNY M.: ORIENT/e, Művészettörténeti Értesítő, 1998/12.
ORIENT/e (kat., Budapest, 1998)
ORBÁN GY.: A képmozgató, Élet és Irodalom, 1999. július 23.
SULYOK M.: Corso-S, Budapest, 1999.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1986 • Városi Színház, Újvidék
1988 • Városi Könyvtár, Szabadka
1989 • Budapest Galéria Lajos u., Budapest (kat.)
1990 • Jókai Klub, Budapest
1992 • Éri Galéria, Budapest
1992 • Esővíz/Rainwater, Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár (kat.)
1992 • Autoren Galerie No. 1., München
1994 • Művészetek Háza, Pécs
1997 • Képzőművészeti Találkozó, Szabadka (kat.)
1998 • Balassi Kiadó Könyvesboltja, Budapest
1999 • Corso-S, Tavaszi Fesztivál, Budapest Galéria, Budapest (kat.) • November, Magyar Akadémia, Róma • Corso Souverain, Róma
2001 • Galerie Clasing, Münster.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1984 • Nishinomiya Hyogo [J]
1989 • Magyar Műhely-találkozó, Szombathely
1990 • Kölcsey-pályázat, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest (kat.)
1991 • Szűk kapu, Budapest Galéria, Budapest
1992 • Katona József-kiállítás, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest
1992 • Új szerzemények, Csók Képtár, Székesfehérvár
1993 • Eros, Autoren Galerie No. 1., München
1993 • Megbékélések, Hadtörténeti Múzeum, Budapest
1997 • Domestic Language – “In-valid”, Berlin-Mitte
1998 • ORIENT/e, Magyar Zsidó Múzeum, Budapest
1999 • ORIENT/e, második projekt, Theszaloníki • Víziváros Galéria, Budapest
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest
Szabadkai Képzőművészeti Találkozó.