1956-tól járt a Magyar Képzőművészeti Főiskola festő szakára, ahonnét egy illegális festészeti kiállítás miatt 1963-ban Bak Imrével, Deim Pállal, Galambos Tamással és Nádler Istvánnal egyetemben kizárták. Mesterei: Fónyi Géza, Barcsay Jenő. A párizsi Szépművészeti Főiskola grafikai műhelyét látogatta a 60-as évek végén. 1970: Párizsban a Francia Művészek Szalonjának bronzérmese. 1963-1966 között számos utazást tett Európában. 1964-1966 között Kecskeméten dolgozott az Alkotóházban, ill. a zománcgyárban Kátai Mihállyal és Stefániay Edittel együtt. 1966-ban külföldre távozott. Először Svájcba ment, majd 1971-ben francia állampolgár lett. 1968 táján az absztrakció felé fordult, és a zománc belső tulajdonságait helyezte előtérbe. A 70-es évek elején felfedezte az oxidációtól elszíneződött nyers acéllemez esztétikáját, s absztrakt reliefeket készített acélból. A hajlított formákon megjelenő színek immár oxidáció és galvanizáció eredményei. Assemblages címmel látta el 1973-1975 között készült műveit, melyeken a szintetikus kubizmushoz hasonló módszerrel fekete palára rögzítve, esetleg különféle fémhordozókon különböző hulladékokat (papír, nyomdai klisé, fa, röntgenkép) integrált képzőművészeti alkotásokká. Kritikusai ekkortájt olyan alkotókkal rokonították, mint Moholy-Nagy vagy a „Cercle et carré”-csoport művészei (pl.: Ozenfant, Arp, Huszár Vilmos). 1975-1989 között belsőépítészeti munkáktól, a sokszorosító grafikán át a szobrászatig és a zománcos művekig szinte mindennel foglalkozott. Magyarországon e korszak alkotásai közül a francia és magyar költők verseit illusztráló metszetei a legismertebbek. A korszak legjellemzőbb művei 1978-tól kezdve a Cubintra-koncepció jegyében születtek. A Cubintra (Cube) egy hatszögű, fából készült forma, ahol a fa erezete, a mértékletesen alkalmazott és pontosan elhelyezett zománcos applikációk színei, és a mögötte látható fehér fal fény-árnyék játéka együttesen oldják a szobrászi és építészeti szigort. E síkreliefek különösen Péri László 20-as évekbeli anyagában festett betonreliefjeivel, térkonstrukcióival rokoníthatóak, de jogosan említik Étienne Hajdu nevét is. 1989-es martinique-i letelepedése újabb fordulatot eredményezett művészi pályáján. Elhagyta a zománcot, és a fára festett pasztell színei mellett a trópusi környezetben felfedezte a mágiát és a természet anyagait is. Síkban, rajzosan megfogalmazott bronzszobrokat is készített, amelyek machetét követő alapformáján emberi arcok tűnnek fel. A 90-es évek végén újra a zománcművészet felé fordult a kecskeméti Nemzetközi Zománcművészeti Alkotóműhely jóvoltából. Legújabb művein a bronzszobrászat és a zománc sajátos szintézisét valósítja meg.
Irodalom
~: Itinéraire (életmű-kat., Brignoles, 1998)
IFJ. GYERGYÁDESZ L.: "A technika határa ott van, ahol a szellem elindul". A Móricz unoka ~, a kortárs magyar zománcművészet kiválóságának vázlatos pályaképe, Magyar Művészeti Fórum, 1999/5.
IFJ. GYERGYÁDESZ L.: A kortárs magyar zománcművészet kezdetei, különös tekintettel a Nemzetközi Zománcművészeti Alkotótelep előzményeire Kecskeméten az 1960-1970-es években, in: Múzeumi kutatások Bács-Kiskun Megyében, 1998, Kalocsa, 1999
IFJ. GYERGYÁDESZ L.: Szín-játék. Kortárs magyar zománcművészet, Magyar Művészeti Fórum, 1999/6.
A Tűzzománcművészek Magyar Társaságának 2000. évi kat.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1964 • Jurkka Theater [Galambos Tamással], Helsinki
1966, 1968 • Galerie 5, Genf
1971 • Metaco Gallery, New York • Galerie 5, Genf
1972, 1974 • Galerie Hypo, Salzburg
1974 • Galerie Isis, Párizs
1975 • Galerie La Roue, Párizs
1982 • Galerie Mandragore, Párizs
1986 • Musée de l’Ancienne Poste, Montereau (CA)
1987 • Galerie Art et Communication, Párizs
1988 • Le Nominoe, Párizs
1989 • Galerie Tenri, Párizs • Maison des Associations, Le Mée/Seine (FR)
1990 • Conseil Général de la Martinique, Fort-de-France (FR)
1993 • Musée Municipal Saint-John Perse, Pointe-à-Pitre (FR)
1994 • Tisztelet Simon Andornak, Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest • Art Neuf, Fort-de-France (FR)
1996 • Galerie Tenri, Párizs • Casa de Francia, Santo Domingo (Dominika) • Casa de Arte, Santiago (Dominika)
1997 • Office Municipial de la Culture du Marin, Marin (FR) és Centre R. Nainsouta, Pointe-à-Pitre (FR)
2000 • Kecskeméti Képtár, Kecskemét.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1970 • Salon des Artistes Français, Grand Palais, Párizs
1973 • Salon de Comparaison, Grand Palais, Párizs
1979 • Groupe Hongrois Contemporain, Orangerie de Luxembourg, Párizs
1983 • Galerie Arcanes, Párizs
1986 • Salon d’Art Contemporain, Château Soubiran, Dammarie-les-Lys (FR)
1988 • Salon d’Art Contemporain „Art Air Espace”, Musée National de Monuments Français
1990 • Hommage à Nelson Mandela, Conseil Général de la Martinique, Fort-de-France (FR)
1993 • National Museum & Art Gallery, Trinidad
1994 • Tenri Nemzetközi Szobrászi Biennálé, Oszaka (JP) • Tengerentúli Francia Festők és Szobrászok 7. Szalonja, Párizs
1998 • Kortárs magyar zománcművészet, Kecskeméti Képtár, Kecskemét
1999 • Tűzzománcművészek Magyar Társasága, Vigadó Galéria, Budapest
2000 • Híd 2000, Kecskeméti Képtár, Kecskemét
2000 • Kortárs marosvásárhelyi képzőművészet, Kecskeméti Képtár
2001 • I. Budafoki Nemzetközi Zománcművészeti Triennálé • Kortárs Magyar Zománcművészet 1960-1995, Millennium Szalon.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Bibliothèque Centrale de Prèt de Seine-et-Marne, Melun (FR)
Kecskeméti Képtár, Kecskemét
National Museum & Art Gallery, Trinidad
Nemzetközi Zománcművészeti Alkotóműhely gyűjteménye, Kecskemét
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest
Musée Municipal, Limoges (FR)
Musée Municipal Saint-John Perse, Pointe-à-Pitre (FR)
Petőfi Irodalmi Múzeum, Budapest.