1977-82: Budapesti Műszaki Egyetem, Építészmérnöki Kar. 1982-86: BUVÁTI; 1985-86: Magyar Építőművészek Szövetsége Mesteriskola; 1986-90: MAKONA; 1990-94: NA-NE Építészeti Stúdió; 1994-98: Stúdió „R”. ~ munkássága felöleli az építészet, a képzőművészet, a díszlettervezés, a grafika és a fotóművészet területét. Egyetemi évei alatt kezdte művészeti tevékenységét Fénykalligráfiák, majd Arckollázsok c. egyéni hangvételű, torzításos fotósorozatával, a XX. század végi portré lehetőségeit kutatva. Diáktársaival, Kotsis Istvánnal, Salamin Ferenccel és Vincze Lászlóval együtt alapított Brettschneider-csoporttal a műegyetemi Bercsényi Kollégiumban megvalósított koncertjeivel és performance-aival a korszak egyik legeredetibb összművészeti formációját alkották. A 80-as évek közepétől készítette túlnyomórészt szobányi méretű, fehér papírinstallációit, ezek hozták meg számára a nemzetközi elismerést. 1988-ban a Velencei Biennálén szerepelt, valamint világszerte (Amszterdam, Bécs, Bréma, Graz, Stockholm, Sydney, Ulm, Velence) számos nemzetközi kiállítás résztvevője volt ezekben az években. A BSCH architektura c. papírinstalláció vagy papírszobor ~ legeredetibb műtípusa. A szuverén módon átírt építészeti elemekből építkező, egyszerre monumentális, mégis törékeny, invenciógazdag építmények sorozata egyazon problémát jár körül: a posztmodern módon értelmezett kulturális válsághelyzetet és káoszt, miközben egy saját, látomásos plasztikai világot hoz létre, ahol a művek helyszíni megvalósítása, a rögtönzés is az alkotás részévé válik. ~, nagyrészt elpusztult papírinstallációi révén, a dekonstruktivista építészet magyarországi előfutárának tekinthető. Építészeti terveiben a magyar organikus építészet, a dekonstruktivizmus keveredik egyéni, szürreális látásmódjával, posztmodern szemléletével (lásd a Makovecz Imrével közösen tervezett kakasdi Faluházat). ~ szinte egész pályája során, a szürrealista automatikus írás módján, folyamatosan készített vegyes technikájú rajzokat. A mintegy ezerháromszáz lapból álló grafikai műegyüttes darabjain ~ a bio- és fitomorf formákat, valamint az építészeti elemeket onirikus-asszociatív módon, robbanó erejű szürreális kompozíciókba sűrítette.
Irodalom
BARANYAY A.: Romantikus gondolattöredékek ~ Önarckép töredékeiről, Fiatalok Művészeti Stúdiója, Veszprém, 1982
Bercsényi 28-30. 1980-1982 (kat., Bercsényi Kollégium, 1986)
BEKE L.: Épület / Plasztika / Tárgy, in: Bachman-Kovács-Rajk-Szalai (kat., Dorottya u. Galéria, Budapest, 1986)
NÉRAY K.: Construction and Identity, in: De Constructie (kat., Fodor Múzeum, Amszterdam, 1987)
RONTE, D.: Aperto ''''88 mitteleuropeo, in: XLIII. Velencei Biennálé (kat., 1988)
GYÖRGY P.: Az öntörvényű, absztrakt építészet kísérlete, Magyar Építőművészet, 1988/1.
Bercsényi 28-30. 1983-1987 (kat., Bercsényi Kollégium, 1990)
NÉRAY K.: Közép-európai utópiák (kat., Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár, 1991)
SZEGŐ GY.: Káosz és építészet, Új Művészet, 1991/12.
BOND, A.: Tibor Szalai, in: The Boundary Rider, 9th Sydney Biennial (kat., 1993)
KESERÜ K.: Emlékezés a kortárs művészetben, Budapest, 1998
RAJK L.: ~ (1958-1998), Új Magyar Építőművészet, 1999/1.
SZOBOSZLAI J.: ~ művészete 1979 és 1984 között (kat., 2001)
SULYOK M.: ~ művészete 1984 és 1998 között (kat., 2001)
SULYOK M.: A gesztus szépsége, Új Magyar Építőművészet, 2001/2.
SZŐKE K.: A halott város. ~ életmű-kiállítása, Balkon, 2001/5.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1982 • Arckollázsok, Bercsényi Kollégium, Budapest
1984 • Fotóarchitektura, Fiatal Művészek Klubja, Budapest
1991 • Szent István Király Múzeum, Székesfehérvár
1994 • Lapok a Brettschneider könyvből I., Roczkov Galéria, Budapest
1999 • Városi Művészeti Múzeum, Győr
2001 • Életműkiállítások • Budapest Galéria, Budapest • Kortárs Művészeti Intézet, Dunaújváros.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1982 • Fiatal fotó 1980 után, Fotógaléria, Miskolc • Xertox 1. Emberkísérletek, Pesterzsébeti Múzeum, Budapest
1983 • Álomi szép képek, Budapest Galéria Lajos u., Budapest • Fiatal fotó 1980 után, Fővárosi Tanács Óbudai Galériája, Zichy-kastély
1984 • A gyakorlati művészet és a technológia közötti kép, Liget Galéria, Budapest • Wa Tra Mo, Nykyaika G., Helsinki • Xertox – Mosoly, Bercsényi Kollégium • IV. Esztergomi Fotóbiennálé, Vármúzeum, Esztergom • Fiatal építészek ’84, Budapesti Történeti Múzeum, Budapest
1985 • Neue Linie in Ungarn, TatG., Bécs • Töne und Gegentöne Festival, Messepalast, Bécs
1986 • Bachman, Kovács, Rajk, Szalai, Dorottya u. Galéria, Budapest
1987 • De Constructie, Fodor Múzeum, Amszterdam
1988 • XLIII. Velencei Biennálé, Aperto, Velence
1989 • Ungerska Pass, Enkehuset G., Stockholm • Begegnung Ost-West, Donaubastion, Ulm • TRIGON ’89, Neue G., Graz
1990 • Na-Ne Galéria, Budapest
1991 • Kunst, Europa, Gesellschaft für Aktuelle Kunst, Bréma
1992 • The Boundary Rider. 9. Sydney Biennale, Sydney
1994 • Piranéző, Szépművészeti Múzeum, Budapest • A magyarok művészete, G. Studio, Magyar Kulturális Intézet, Varsó
1995 • Moholy-Nagy László tiszteletére, 56 Galéria, Budapest
1996 • Változatok a dekonstrukcióra, Művészetek Háza, Pécs • A művészeten túl, Ludwig Múzeum, Budapest • A Kortárs Művészeti Múzeum/Ludwig Múzeum nyitó kiállítása, Budapest
1998 • Győri építészek, Városi Művészeti Múzeum, Győr.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Magyar Nemzeti Galéria, Budapest.