Bőveb életrajz
Okleveles építész volt, de nem a szakmájában dolgozott, hanem a festészet felé fordult. Művészi tanulmányait Fényes Adolf mellett kezdte Szolnokon, azután Münchenben, majd Párizsban folytatta, ott is telepedett le. Kapcsolata a magyar művészeti élettel továbbra is szoros maradt. 1924-ben a Belvedere Szalonban rendezte első gyűjteményes kiállítását, amelyről az 1924. áprilisi Ars Unában Rabinovszky Máriusz, a Nyugat 1924. május 16-i számában pedig Hevesy Iván tollából olvashatunk beszámolót. 1927-ben a KUT kiállításán két, női portrét ábrázoló festménnyel és egy akttanulmánnyal vett részt. A KUT művésztanácsának törzstagja volt.
Főleg aktokat, portrékat, zsánerképeket festett, de nonfiguratív munkáiról is tudunk. (1938-ban a Tamás Galériában állította ki Ritmus zöld körben című festményét.) Több csoportos kiállításon vett részt Berlinben, Münchenben, Párizsban és Budapesten is. Már 1921-ben, a Nemzeti Szalon őszi tárlatán jelentkezett néhány gobelin-tervvel, 1931-ben pedig az Iparrajz Iskola Gobelinszövő Műhelyének és Textilosztályának tárlatán szerepeltek kartonjai alapján készült munkák. 1931-ben részt vett az Editions Bonaparte ban rendezett csoportos magyar kiállításon.
Nehéz anyagi helyzete arra kényszerítette, hogy a festés mellett plakáttervezőként, könyvillusztrátorként is dolgozzon. Igazán ismertté karikatúrarajzai tették, melyeket rendszeresen közölt a Simplicissimus (a lapnak többek között Jules Pascin is munkatársa volt), a Jugend, aVanity Fair és a Rire című lap, de festményei is gyakran tűnnek fel a párizsi árveréseken.
A cikk lejjebb folytatódik.