1993-98: Magyar Képzőművészeti Főiskola, festő szak; 1999: salzburgi Nyári Akadémia. 1999-2000: vendéghallgató Franciaországban (l’Ecole Régionale des Beaux-arts, Rennes és Villa Arson, Nizza); 1998: Barcsay-díj; 1999: a francia kormány ösztöndíja. 2005: DEA diploma (Master II.), l’Université de Paris 8., Saint Denis.
Irodalom
PÁLDI L.: Tetőtér - friss diplomások kiállítása, Balkon, 1998/12.
Batofar cherche Budapest, fesztiválkiadvány, Párizs, 1999.
interjú, Nice Matin, Nizza, 2000/10/22.
Római vakáció kiállítás (kat.), Római Magyar Akadémia 2001.
Ottfelejtve, Magyar Narancs, Budapest, 2002/09/18.
Manu (kat), Francia Intézet, Budapest 2002.
MERHÁN O.: Manu, Műértő, 2002/10.
CSERBA J.: Magyar képzőművészek Franciaországban 1903–2005, Vince Kiadó, Budapest 2006.
Bővebb életrajz
A Képzőművészeti Főiskola festő szakán, ahol 1998-ban szerzett diplomát, Tölg-Molnár Zoltán növendéke volt. 1999-ben a francia állam ösztöndíjával Franciaországba ment, és azóta ott él. Egy évet töltött a rennes-i Ecole des Beaux-Arts-on, majd Párizsba költözött, és 2000-től 2004-ig a Sorbonne-on és a budapesti Képzőművészeti Főiskolán készült fel a doktori fokozat megszerzésére. 1998-ban fotókat kezdett készíteni. Első fotósorozatának témájául azt használta fel, hogy a festészet hagyományos alapeszközeit, a festéket és papírt víz alá merítette. További munkái ezután már a fotózásra épültek. 1999-ben a Batofar-klub rendezésében sorra kerülő Batofar cherche Budapest fesztivál meghívott képzőművészeként felnagyított csendéletfotókból és az azokon szereplő, rendeltetésüknek megfelelően használatba vett, valódi tárgyakból installációt készített, A. Nagy Gáborralközösen pedig egy szociológiai témájú videófilmet forgatott (J’attends mon couple – Várom a párom).
Szigethy Anna készséggel állítja ki munkáit olyan helyeken, ahol az utca emberét közvetlenül szólíthatja meg. Így került sor arra, hogy 2002-ben a Francia Intézetben megrendezett egyéni kiállítása alkalmával a L’attente éternelle (Örökös várakozás) című videóját az Intézet ablakaiból az utca felé vetítette, míg egy másikat, a Várom a páromat a Nyugati pályaudvar aluljárójában mutatta be. Munkáit legszívesebben a valóságos helyszínen vagy az éppen adott környezethez igazodva készíti. Így például, amikor 2001-ben és 2002-ben részt vett a Lipcsében, Moszkvában, majd Berlinben bemutatásra kerülő Ostensiv című csoportos kiállításon, amelynek Paula Böttcher volt a kurátora, a Jardin ã la française (Franciakert) témát a három helyszínen különbözőképpen dolgozta fel. Több éven keresztül, kisebb megszakításokkal a párizsi Cité des Arts lakója volt, ahol 2003-ban egyéni kiállítást is rendezett. Különböző ösztöndíjak elnyerése lehetővé tette, hogy Marseille-ben, Nizzában, Rómában,Budapesten és Berlinben dolgozzon. Szeret új, ismeretlen városokba érkezni, azokat az idegen szemével felfedezni. Gyakran működik együtt más művészekkel, így 2001-ben a Portes Ouvertes ã Montreuil alkalmával Stéphane Sevrannal, 2002-ben a budapesti Goethe Intézetben Nicolai Angelovval (Les petites théories de la catastrophe – Kis katasztrófaelméletek), 2003-ban az Óbudai Társaskörben Julio Saglióval(Angélique dit oui – Angélique igent mond), 2004-ben Sieglind Gabriellela Stúdió Galériában (a Gallery by Night elnevezésű kiállítás-sorozaton). Egyik legérdekesebb installációját 2003-ban a párizsi Espace en Coursban mutatta be La chambre ã Nice címmel, amelynek ötlete 2001-ben Montreuilben született. Akkor Stéphane Sevran szobáját „foglalta el” oly módon, hogy a meglévő berendezésre diavetítővel saját, budapesti lakásának bútorait, falait, ablakait vetítette rá, teljesen átváltoztatva, a maga képére alakítva ezzel Sevran otthonát. Az Espace en Cours-t különböző, ideiglenes lakhelyeinek berendezéséről készült diafelvételekkel „rendezte be”, egy helyiségbe sűrítve ezáltal az utazások emlékképeit.
Egyéni kiállítások
Egyéni kiállítások
1999 • Self-service, G. Paula Böttcher, Berlin • Batofar cherche Budapest [A. Nagy Gáborral], Batofar, Párizs
2001 • Franciakert, Stúdió Galéria, Budapest • Nyitott műtermek [Stéphane Cévrannel], Montreuil
2002 • Love me tender, Moszkvai Magyar Kulturális Intézet, Moszkva • Kis katasztrófaelmélet [Nicolai Angelovval], Goethe Intézet, Budapest • Manu, Francia Intézet, Budapest
2003 • Néhány bizonytalan lépés, Cité Internationale des Arts, Párizs • Angélique igent mond, Óbudai Társaskör Galéria, Budapest • A nizzai szoba, Galerie En Cours, Párizs; 2004 • Gallery by Night [Sieglind Gabriellel], Stúdió Galéria, Budapest
2006 • Journal intime – Napló, Lumen fotógaléria, Budapest
2008 • Stratégiák kiegyensúlyozásra, Stúdió Galéria, Budapest.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1997 • Lépcsőház-fény geometria, Budapest, 70-es évek, Magyar Képzőművészeti Főiskola
1998 • Természet és művészet, Medium G., Pozsony • Kartográfusok – művészek és a térkép, Ernst Múzeum, Budapest • Tetőtér, Műcsarnok, Budapest • Ezrdevég-kép, Caola gyár
1999 • Kontextus ahogy, Artpool-P60 G. • A dátum, InternetGalaxis 999, Műcsarnok, Budapest • ma fine arts students, the London Institute Gallery, London
2001 • Ostensiv I., Kunstraum B/2, Lipcse • Római vakáció, Magyar Akadémia, Róma
2002 • Ostensiv II., Art Fair Moscow, Moszkva • Ostensiv III., Haus Ungarn, Berlin
2004 • So far, so cloose, IG Bildene Kunst Galéria, Bécs
2005 • Nehéz a valóságot megérinteni, Írók boltja, Budapest
2006 • Désir des femmes videovetítés, Centre d’Art Contemporain Montbuisson, Saint Ouen l’Aumône • Contact Urban Zone, Friese Kunstlerhaus, Hamburg
2007 • Mixed, Miss China Box, Párizs
2008 • Reneszánsz 2.00.8., Holdudvar – Videospace Galéria, Budapest.