1907: érettségi a pozsonyi evangélikus líceumban, majd a Budapesti Műszaki Egyetem építészkarán diplomázott, mint műépítész. Gimnazista korában készíti első képeit. Az I. világháborúban az olasz fronton hadtápellátó drótkötélpályákat tervez és épít, barátságba kerül, hónapokig egy barakkban lakik Mednyánszky Lászlóval. A fronton készült fotográfiái, ceruzarajzai, akvarelljei a harcok szörnyűségeit és a hegyvidék szépségeit egyaránt ábrázolják. 1910: MAOSZ tagja; 1912-től a választmány tagja; 1927-től tiszteletbeli tagja; 1942-ben alelnöke. Gyakorlati előadásaiból, könyveiből sok amatőr tanult, számtalan szakcikket (kb. 120) jelentetett meg. Foglalkoztatta a lágyrajzú fényképezés, közreműködött a Wessely-féle lágyrajzú objektív megalkotásában; magas szinten művelte az összes nemes eljárást, ezekről könyvet is írt (Az átnyomás kézikönyve), előadásokat is tartott. A kor legjelentősebb magyar fotóművészeinek egyike. 1921: a Fotóművészeti Hírek egyik alapítója; 1921-27 között társszerkesztője; 1928-30-ban főszerkesztője. A 10-es évektől haláláig festett művészi akvarell- és olajképeket, műegyetemi tanárától, Rauscher Lajos festőművésztől tanult. 1937-től keskenyfilmezéssel is foglalkozott.
Irodalom
KANKOWSZKY E.: A MAOSZ 25 éve, Fotóművészeti Hírek, 1930. február
BOZSEK R. J.: Könyvismertetés, Fotóművészeti Hírek, 1931. június
HALLER F. G.: ~, Fotóművészet, 1944/5.
VÉGVÁRI L.: ~, Fotóművészet, 1969/3.
TŐRY K.: Az avantgárd szerepe a magyar fényképezésben, Fotóművészet, 1990/3-4.
Válogatott csoportos kiállítások
Válogatott csoportos kiállítások
1922 • II. Országos Művészi Fényképkiállítás, Budapest
1924 • IV. Művészi Fénykép Kiállítás, Budapest
1925 • Turini Nemzetközi Szalon
1927 • MAOSZ Nemzetközi Fénykép Kiállítása, Budapest
1930 • American Photography 10. Nemzetközi versenye.
Művek közgyűjteményekben
Művek közgyűjteményekben
Magyar Fotográfiai Múzeum, Kecskemét.