Előbb a Mintarajziskolában, majd a bécsi és a müncheni akadémián tanult, ahol Witmann és Wagmüller tanítványa volt. Osztrák, ill. német képzettsége ellenére a francia művészetet tekintette irányadónak. Első híres műve, a Mária és Magdolna (1884, Magyar Nemzeti Galéria) után befejezte Huszár Adolf Aradi vértanúk szobrát (1889), majd számos emlékművet készített (Honvédszobor, 1889–93; Erzsébet királyné, 1932). Képmásokat (Ligeti Antal mellszobra, 1887, Magyar Nemzeti Galéria; Női tanulmányfej, 1800-as évek vége, Magyar Nemzeti Galéria) és síremlékeket is mintázott. Legismertebb alkotása a 19–20. század fordulójának hivatalos művészetét reprezentáló Millenniumi emlékmű (1894–1929) a Hősök terén, amelynek építészeti keretét Schickedanz Albert tervezte.
Ybl E.: Zala György, Magyar Művészet, 1937 • Farkas Z.: Zala György, Nyugat, 1937. II • Prohászka L.: A Millenniumi emlékmű, Budapest, 1988 • Borbás Gy.: A millennium szobrásza, Zala György, Budapest, 1999.
A cikk lejjebb folytatódik.