André Steiner 1901-ben a Zala megyei Miháldon született, gyerekkora nagy részét Székesfehérváron töltötte, egyetemi tanulmányait pedig Bécsben végezte. 1928-ig az osztrák fővárosban dolgozott elektromérnökként, és amikor a Société Leitz egy Leica fényképezőgép tesztelésével bízta meg, a szakmai feladat egybeesett 1924 óta űzött kedvtelésével, az amatőr fotózással. Bécsi felvételeinek java része jövendő feleségéről, Lilyről készült aktfotó volt, és közülük több olyannal is találkozunk, amelyik előrevetíti a párizsi évek Art déco szellemben készített felvételeit.
Steiner nyolc évi bécsi tartózkodás után, 1928-ban feleségével együtt Párizsban telepedett le, ahol mérnöki diplomájával könnyen álláshoz jutott. 1933-tól a Paramount Filmstudió hangmérnökeként dolgozott, és ígéretes szakmai jövő állt előtte, ő azonban a fotózás kedvéért inkább a bizonytalanabb utat választotta. Már 1933-ban studiót bérelt, ahol maga hívta elő és nagyította felvételeit, tág teret engedve a technikai kísérletezéseknek. Miközben André Kertész New Yorkban éppen a Distorsions-sorozaton dolgozott, addig Steiner Párizsban készített tárgyakról, arcokról, kezekről homorú és domború tükrökkel torzított fotókat. Kertésszel ellentétben azonban Steiner Anamorphose gyűjtőnévvel illetett felvételeinél sohasem alkalmazta motívumként a női testet, jóllehet az akt fontos szerepet kapott művészetében. A bécsi évek aktfotóit Párizsban továbbiak követték, melyeknek egy része ma már nehezen hozzáférhető albumokban is megjelent.
A harmincas évek végére André Steinert Franciaország egyik legismertebb fotósaként tartották számon, aki rangos kiállításokra kapott meghívást, és a legnépszerűbb magazinok, köztük a Paris Match, a Vu és a Voilá közölte fotóit.
Egyéni kiállítások
2011 • L’amour et la photographie (A szerelem és a fotó), Chalon sur Saône, Párizs.
A cikk lejjebb folytatódik.