P.S. 1 Contemporary Art Center, Queens, New York
Elfoglalva a P.S. 1 tágas harmadik emeletét, Jon Kessler: Palace at 4 a.m. című installációja felvonultatja a kortárs technológiai boszorkányság minden elemét, hogy a szerző fekete humorát segítve bemutassa, miképpen megy az Egyesült Államok a pokolba kézikosárban. A mű címét Giacomettitől vette kölcsön Kessler, hogy, mint mondja: „megjelenjen az őrület, amely akkor történik, ha senki sem figyel.”Az Abu Ghraib koncentrációs táborra gondol elsősorban. Megfigyelő kamerák tucatjait alkalmazza, televíziós monitorokból épített bunkereket, a monitorokon katonák, helikopterek, harci gépek pilótafülkéi, a World Trade Center lángoló tornyai és a Bush elnök vezette háborús team tagjai tűnnek fel. A megsokszorozott képek, sorozatokká szerveződve a falakra is kivetülnek, csatlakozva G. I. Joe bábúkhoz, és széttépett divatfotókhoz, amelyek tovább erősítik az erőszak, kukkolás és kihasználás érzetét. Mint bombázógépek, kamerák zoomolnak Museum of Modern Art új épületének fényképére, és mint kihallgatótisztek köröznek egy fésületlen, rozoga, öregembert ábrázoló bábú körül. Dennis Oppenheimtöl, Bruce Nauman-tól, Nam June Paik-től, és más, veterán gondolkodóktól kölcsönözve az ötletet, Kessler úgy használja a kamerákat és monitorokat, hogy az egyik képe kitakarja a másikat. Őrtoronyszerűen kialakított video-felületeket alkalmaz. A kiállítás alaphangja a gépek csattogása és surrogása. A kiállítás kétségtelenül az agitprop műfajába tartozik. Ez a stílus a háborús időkben tökéletesen adekvát kifejezési eszköz.
A palota reggel 4-kor – Jon Kessler kiállítása
P.S. 1 Contemporary Art Center, Queens, New YorkElfoglalva a P.S. 1 tágas harmadik emeletét, Jon Kessler: Palace at 4 a.m. című installációja felvonultatja a kortárs technológiai...