Érdekes, hogy a kortárs művészeket oly sok téma megérintette, de az Orient Expressz nem gyújtotta fel senkinek a képzeletét. Az Orient Expressz, amely a körülötte teremtett mítosszal beírta magát az európai történelembe, 16 kocsijával szeptember 13-án érkezik a Vasúttörténeti Parkba, hogy a kíváncsi nézelődők kívülről és belülről egyaránt megtekinthessék a Velence–Simplon szerelvényt.Az elegáns Orient első próbaútját Villámvonat elnevezéssel 1882-ben tartották a Párizs–Bécs útvonalon. A luxusvonatra csak első osztályú jegyeket lehetett váltani. Az első szerelvények mindössze öt kocsiból álltak, de az étkezőkocsi nélkül soha nem indították útnak. Amikor elkészült a Budapest–Zimony–Belgrád vasútvonal 359 km hosszúságban, az Orient Express útvonala Budapesten kettévált Belgrád és Bukarest felé. Így összesen 1048 km hosszban közlekedett magyar területen, amely a teljes útvonal harmada volt. A második világháború utáni Orient Expressz elvesztette luxusvonat jellegét, másodosztályú kocsik is közlekedtek ilyen név alatt. 1977-ben indult el a nosztalgia expresszek közlekedtetése. A budapesti Nyugati Pályaudvarról megközelíthető, négyéves Vasúttörténeti Parkban a luxusvonat 16 szerelvényével szeptember 13-án délután 15 és 18 óra között találkozhatnak az érdeklődők, akik felkapaszkodhatnak a vonatra és megtekinthetik a szalon- és hálókocsikat is.
Magyar Vasúttörténeti Park
Budapest XIV.ker., Tatai út 95.
Tel.: 238-0558, 450-1497
A Park megközelíthető
– Budapest Nyugati pályaudvarról kisvonattal (indulás 9.45, 10.45, 13.45, 15.45)
– Budapest Keleti pályaudvartól a 30-as autóbusszal (leszállás a Rokolya utcánál)
Nyitva keddtől péntekig 10-18 óráig
Belépőjegyek: felnőtteknek 900,-Ft; nyugdíjasoknak, vasutasoknak 400,-Ft; gyerekeknek 300,-Ft
A szerelvény látványa egy műalkotással vetekszik
Érdekes, hogy a kortárs művészeket oly sok téma megérintette, de az Orient Expressz nem gyújtotta fel senkinek a képzeletét. Az Orient Expressz, amely a körülötte teremtett mítosszal...