Megérett a felismerés, hogy érdemes lenne művészeti a vásárokat is házhoz hozni, hiszen a nemzetközi high-tech akkora üzleti tőkét vonz Kalifornia ezen részére, illetve az itt meggazdagodó technológiai szakemberekből kezd kinőni egy potenciális művészeti fogyasztó réteg. Ha pedig pénz és igény is van, a nemzetközi műkereskedelem nagy szereplői megmozdulnak.
„Kétségtelenül hatalmas méretű nemzetközi tőke halmozódott fel a Völgyben, amit nem szabad figyelmen kívül hagyni” – kommentált Nick Korniloff, a Miami Art Fair megalapítója, aki most a Szilícium-völgyben és San Franciscóban októberben nyíló új művészeti vásárt igazgatja.
Ezzel párhuzamosan a korábban San Franciscóban megrendezett művészeti vásárok szervezője is a Szilícium-völgybe költözik, és nyit kortárs vásárt április első felében. Ez a rendezvény már ötvözni fogja a high-tech lehetőségeket a hagyományos bemutatóval: a műveket meg lehet tekinteni és meg is lehet vásárolni Google szemüvegeken keresztül vagy tablettel a kézben is. Rick Friedman, a vásárt szervező Hampton Expo Group elnöke a high-tech cégek aktivitására is számít: „A Völgyben több nagyvállalat – így az Adobe, a Facebook, a Google vagy a Cisco – is komoly gyűjteményépítésbe kezdett, amiben nekünk is aktív szerepünk van”.
A cikk lejjebb folytatódik.