Ki ne emlékezne a 2001-ben az Ernst Múzeumban megrendezett Amrita Sher-Gil kiállításra? Európában akkor a magyar közönség találkozhatott harmadjára a fiatalon, 1941-ben elhunyt festőnő munkáival, francia és magyar művészeti kapcsolatainak kontextusában. (Korábban, a nyolcvanas évek elején-közepén Londonban és Párizsban voltak láthatók Amrita művei más indiai művészek alkotásaival együtt.)Az Indiában igen nagyrabecsült, magyar származású festőnő életműve újra jelen van az európai közéletben. (Idén a most készülő kiállítás katalógusa már a második a sorban, korábban Angliában egy neves könyvkiadónál jelent meg Amrita Sher-Gil életrajza és készülőben van a művésznő írásait, leveleit tartalmazó könyv is amely hamarosan megjelenik Vivan Sundaram szerkesztésében.)
Az október 3-án, a müncheni Haus Der Kunstban nyíló kiállításon újra láthatóak lesznek Amrita munkái, csakúgy mint Vivan Sundaram indiai képzőművész, Amrita unokaöccsének „újra-képezett” felvételei. Ezek a művésznő alkotásainak és a családi fotóarchívum képeinek ötvözetei. Létrejöttük egyszerre teremt új összefüggést kép és alkotója között, s helyezi új idődimenzióba azokat. Vivan Sundaram felvételei egyszersmind különleges esztétikai élményt is jelentenek:
„megismételt felvételei” -amit a budapesti közönség már jól ismerhet- ezév őszén New Yorkból érkeznek Münchenbe.
Amrita ismét Európában
Ki ne emlékezne a 2001-ben az Ernst Múzeumban megrendezett Amrita Sher-Gil kiállításra? Európában akkor a magyar közönség találkozhatott harmadjára a fiatalon, 1941-ben...