Az Artportal körkérdést intéz az Art Marketen résztvevő galériák képviselőihez, illetve a szervezőkhöz. Ezúttal Németh Szilvia, a Dovin Galéra művészeti vezetője válaszolt.
AP.: – Hogyan zárult galériás szemmel az Art Market? N. Sz.: – Az Art Market Budapest vásár pozitív és negatív mérlegét első körben az eddigi hazai egyetlen hasonló, az idei évre kimúló esemény, az Art Fair Budapesttel való összehasonlításban érdemes megtenni. Az Art Fair az utolsó évben, az Art Market pedig a második kiadására próbált meg egy erőteljesebb, a közép-kelet-európai régióra vonatkozó nemzetközi jelenlétet felvonultatni. Ez mindkét próbálkozás esetén a regionális galériák szerepeltetésében, de a potenciális külföldi vásárlóerő, és igazi nemzetközi (elsősorban nyugat-európai) érdeklődés hiányában valósult meg. Bár az Art Market marketing- és kommunikációs menedzsmentje másodikra kiválóan vizsgázott, delegációk és nagykövetek mustrálták a standokat, reklámnak elégséges, kereskedelmi szempontból azonban még ki kell várni egy talán hosszabb távon realizálódó befutásra, megérésre. A hazai közeg tekintetében messzemenőleg attraktívnak bizonyult a díjtalan belépési rendszer, ez a vásár magas látogatószámában is kimutatható, ami szintén egy távolabbi célt segít: a kortárs művészet szélesebb körű hazai elfogadásának, a közönség felől érkező reakciók „trenírozásának” tekintetében. AP.: – Galériája számára mi volt a legnagyobb hozadéka a vásárnak? N. Sz.: – A Dovin Galéria irányítása tavaly év vége óta Délceg Katalin tulajdonos-galériavezető halála miatt egy időszak lezárásán van túl. A budapesti Art Market, illetve a 2012-es évvel ismét startoló külföldi vásári szereplésünkkel a galéria a piaci jelenlétének töretlenségét és láthatóságának folyamatosságát kívánta hangsúlyozni. A Dovin Galéria következetesen képviseli továbbra is a korábban megszokott nívót és eleganciát, amit az igényesen összeválogatott, elsősorban a profilnak megfelelő plasztikai alkotásokból álló standképünkkel kommunikáltunk a látogatók felé. AP.: – Mi a véleménye, hogyan pozicionálhatja a helyzetét a jövőben a vásár a magyar és a nemzetközi kiállítási mezőnyben? N. Sz.: – Az élénk nemzetközi érdeklődés és gyűjtőkör bevonzására egy valóban potens nemzetközi hatósugarú galériás közegben kellene megmutatni a hazai anyagot, amelyben élesebben kirajzolódnak a minőségi megfelelők, plusz az integratív szemlélet, régiónk egzotikus különállóságát hangsúlyozó attitűd helyett.
A cikk lejjebb folytatódik.