Óriáscsecsemőknek rendezte be a megejtően szép Parthenón-fríz Termet Tóth Márton Emil, a Magyar Képzőművészeti Egyetem ötödéves szobrász hallgatója, Szabó Ádám és Sass Valéria tanítványa.
Letisztult installáció-együttes invitálja elgondolkodtató játékra, főleg a felnőtteket. Balról egy – kompozíciójában és esztétikumában is tekintélyes – komor fürdőkádban emelkedik és merül egy fekete tengeralattjáró.
Mindebből először csak annyi nyilvánvaló, amennyit a természetes tisztaságú (zavarosságú) víz láttatni enged: testet öltött bizonytalanság ásít, talán egy esti fürdőzés után. Majd a kompresszor lassan megemeli a vízi járművet, ami kisebb az igazinál, de nagyobb annál, amivel családi körülmények között játszani lehet. Hasonlóan cseles a plafonról belógatott repülők triumvirátusa, az alumíniumborítású gépek ólomlassúsággal indulnak útjukra, ha a szélvédőmotor úgy akarja.
A két tárgyegyüttesből álló installáció akkor kerül a legjobb értelmezési keretbe, ha nem feledjük a kiállítás címét. A 22-es óvoda, bizonyosan csapdahelyzetre utal, de gyerekkori sérelmekre is, amelyek talán nehezebbek, mint az a betonhátizsák (Teher alatt nő a paszuly, 2011), amit Tóth Márton Emil a nemmivoltunk! Crew művészcsoport Szülői értekezlet című kiállításán bemutatott.
A kiállítás december 5-éig megtekinthető a Parthenón-fríz Teremben
Epreskert, 1063 Budapest, Kmety György utca 26-28.
Nyitva: hétköznap 10 -18 óráig, szombaton 10 -13 óráig