„Végy 594 óvodást és iskolást, adj hozzá 48 pedagógust és múzeumpedagógust, adj hozzá 13.329.490 Ft-ot, és helyezd be őket a Szépművészeti Múzeumba! Kevergesd őket 237 órán keresztül nagy odafigyeléssel! Az élmény hosszan tartó!”
A fenti mottóra épült fel Az ókori kultúráktól a modern művészetekig – komplex múzeumi foglalkozások a Szépművészeti Múzeum gyűjteményeiben címet viselő, és a TÁMOP-3.2.11/10-1/KMR-2010 pályázat keretében megvalósult projekt, amely 2012 szeptembere és 2012 júniusa között zajlott összesen 108 újszerű múzeumpedagógiai foglalkozás keretében.A múzeum munkatársai 23 olyan új foglalkozási tematikát dolgoztak ki, amelynek segítségével a kiválasztott oktatási intézményekből érkező gyerekek játékos, élvezetes, ugyanakkor teljes képet kaphattak az egyetemes kultúr- és művészettörténet értékeiből.
A foglalkozások célja az óvodák esetében a gyerekek bevezetése volt a múzeumok világába, tematikus, szakkörszerű programokon vehettek részt a hátrányos helyzetű és fogyatékkal élő gyerekek csoportjai, hiszen a – kiírásnak megfelelően – kiválasztott oktatási intézmények között volt gyengén látó, mozgássérült diákokkal foglalkozó, illetve zömében roma gyermekek oktatását vállaló általános és középiskolák is. A programok sok esetben az aktuális tananyag könnyebb megértését szolgálták, ebben drámapedagógiai módszereket is alkalmazott a projektben résztvevő 9 múzeumpedagógus. Speciális lehetőséget nyújtott a tehetséggondozó program, amely a valamely területen már meglévő átlag feletti képességek kiaknázását segíti elő a diákok számára.Birkás Éva projektmenedzser a program egyik érdekességeként kiemelte az „élő interpretációt”: színészek bújtak történelmi, mitológiai figurák bőrébe (Izisz istennő, ókori római szobrász stb.), velük a gyerekek beszélgetve dolgozhatták fel az aktuális témát.A program bizonyos értelemben lezárult júniusban, ám a pályázat ötéves fenntartási időt kötött ki, vagyis a résztvevő intézmények, csoportok évente legalább egyszer fel fogják keresni a múzeumot. A kidolgozott programok némelyike pedig beépül az intézmény múzeumpedagógiai programjába, így például a tehetséggondozás, amely egy kislétszámú, 10 alkalomra szóló foglalkozást jelent.