James Cohan Gallery, Chelsea, New York
Bill Owens az amerikai külvárosok idilljeit fotografálta a vietnami háború idején, az 1960-70-es években. Különösnek tűnik, hogy a háború hatása, a háborúellenes tüntetések, az ellenkultúra eseményei, az adott időszakban történt, mélyreható társadalmi változások nem kerültek Owens fényképzőgépének fókuszába, de talán éppen ez a hiány teszi a fényképész műveit olyan érdekessé. Fényképei a mézeskalács házakban élő fehér emberek különös életét mutatják be, egy földönkívüli csodálkozó szemével. Owen külvároslakói éppen normalitásuk miatt látszanak hátborzongatóan különlegesnek: a komoly, kefehajú kisfiú, műanyag játékpuskával a műanyag játék-terepjárón; a faleveleket gereblyéző kamaszok, egyikük egy fa tetején, hogy apja kérésére leszedje az utolsó őszi leveleket, mielőtt azok elcsúfítanák a gondosan vágott gyepet; a mereven táncoló párok a fojtogatóan tiszta és rendes nappali szobában; a társastáncra gyülekező, kirakati bábúkra emlékeztető lakópark-lakók. Steven Spielberg és Gregory Crewdson bizonyára nagyon sokat tanultak Bill Owens fotóiból.
Bill Owens: America
James Cohan Gallery, Chelsea, New YorkBill Owens az amerikai külvárosok idilljeit fotografálta a vietnami háború idején, az 1960-70-es években. Különösnek tűnik, hogy a háború...