Harmadik alkalommal rendez Erró alkotásaiból egyéni kiállítást a párizsi Galerie Louis Carré & Cie, amelynek során a művész 1981 és 2004 között készült akvarelljeit mutatja be. Akik ismerik munkáit, azoknak nem okoz meglepetést, hogy akárcsak ifjabb éveiben, Erró az utóbbi húsz év munkáiban is az aktualitásokra reagál, társadalmunkat ostorozza: képein az áruba bocsátott szerelem, a városi erőszak, a szüntelenül fellángoló háborúk sora bukkan fel.
Erró, eredeti nevén Gudmundur Gudmundsson 1932-ben született az izlandi Olafsvik-ban. Művészi tanulmányait Reykjavikban, Osloban, Firenzében és Ravennában folytatta, majd 1958-ban Párizsban telepedett le. Már ebben az időben gondosan gyűjtötte a képes magazinokat, és különböző kép –és szövegkivágásokból szürrealista ihletésű kollázsokat készített. Pályája indulása arra az időszakra esett, amikor a lírai absztraktot felváltani kívánó, a Figuration Narrative mozgalmat elindító új generáció lépett színre. Hozzájuk csatlakozott Erró is, akinek kezdeti lépéseit az a Pontus Hulten segítette, aki utóbb, 1973-ban a Centre Georges Pompidou igazgatója lett.
A most bemutatásra kerülő képeket, a Figuration Narrative hagyományainak megfelelően, nemcsak nézni, hanem « olvasni » is kell. A képregényszerű kompozíciókban rajzfilmfigurákkal, filmsztárokkal, görög istenekkel, Léger és Picasso festményrészleteivel együtt hírhedt diktátorok, politikusok, mint Saddam Hussein, Mao Ce-Tung, Hitler tűnnek fel, és az így együtt szereplő elemek új értelmezést adnak egymásnak. Mindezeket a képi motívumokat gyakran kísérik hangutánzószavak, és különböző nyelvű, francia, német, angol vagy orosz feliratok, ezzel is jelezve, hogy a bírált jelenségek nem egy-egy nemzethez, országhoz, hanem az egész, bennünket is magában foglaló emberiséghez kötődnek. Erro alkotásaiban, amelyek a Pop Art nagyjainak, Roy Lichtensteinnek és James Rosenquistnek a munkáival mutatnak rokonságot, egyszerre van jelen az erőszak és a játékosság. Miközben feltárja a körülöttünk zajló brutalitást, embertelenséget, komikus szituációk teremtésével, humorával, mesterien gondos, tökéletességre törekvő akvarelltechnikájával talán szándékában áll némi bíztatást is felkínálni. Hogy azonban ez valóban így van-e, azt bizonytalanná teszi a kiállításának adott cím: The Forgotten Future.
A kiállítás április 29-én látogatható.
Galerie Louis Carré & Cie, Párizs
Cserba Júlia: Erró – The forgotten future című kiállítása Párizsban
Harmadik alkalommal rendez Erró alkotásaiból egyéni kiállítást a párizsi Galerie Louis Carré & Cie, amelynek során a művész 1981 és 2004 között készült akvarelljeit mutatja...