Hiroshi Sugimoto, Constantin Brancusi csodálója abban a megtiszteltetésben részesült, ami kevés művésznek adatik meg: a nagyrabecsült mester alkotásaival szembesítheti saját műveit. A Pompidou Központhoz tartozó Brancusi-műteremházban február közepéig Hiroshi Sugimoto munkái láthatók.
Az 1948-ban Tokióban született, jelenleg New Yorkban élő Hiroshi Sugimoto, az egyik legeredetibb japán kortárs fotóművész, elsősorban minimalista tendenciájú, a New York-i természetrajzi Múzeum kitömött állatairól és Madame Tussaud múzeumának viaszbábuiról készített fotóival, építészeti felvételeivel, valamint tenger-sorozatával szerzett magának nemzetközi elismerést. Míg ezekben az idő, a fény és a tér fogalmát járta körül, ezúttal a geometria és a matematika iránti érdeklődéséből született öt művét mutatja be. Sugimoto két monumentális méretű, 150 x 120 cm-es fekete-fehér fotót választott ki a ” Mathematical Forms” sorozatból, valamint két, közel három méter magas spiráloszlopot, a „Conceptual forms 004 és 005„-öt, és a fele olyan magas, igen karcsúra nyújtott „Conceptual forms 006„-ot. Ezeket a háromdimenziós, alumíniumból készített testeket, amelyeket egy tokiói egyetemen látott matematikai gipszmodellek inspirációjára, azok fotói alapján, számítógépen dolgozott ki, nem szobroknak tekinti, hanem, megfogalmazása szerint, azok bizonyos „matematikai képletek tiszta alkalmazásának” eredményei. Az ég felé törő oszlopok természetesen Brancusi „Végnélküli oszlopai„-ra reflektálnak, mint ahogy az elválaszthatatlanul hozzájuk tartozó fémtalapzatok is, hiszen Brancusi volt az első, aki a talapzatot a mű szerves részévé tette.
Centre National d”art et de Culture Georges Pompidou/ Atelier Brancusi
2007. február 12-ig.