Az egy év óta működő Musée d’Art Contemporain /Val- de -Marne (MAC/VAL), ( amelynek megnyitásáról 2005 novemberében beszámoltunk:
http://href.hu/x/2c4w ), új állandó tárlaton mutatja be gyűjteményének eddig nem látott darabjait.A kortárs művészet múzeuma, amely Párizs munkások és bevándorlók által lakott elővárosában található, és közönségét többségében a környező kisvárosok lakói alkotják, egy év alatt tekintélyes számú, mintegy 130 ezer látogatót fogadott.
Az állandó kiállítás egyik része a «Parole au corps» címet kapta, és az emberi test megjelenítésével, a képzőművészetben betöltött szerepével foglalkozik. Valérie Belin fotósorozata a testet elfedő ruha jelentőségét hangsúlyozza, Jean Dubuffet festménye (Homme au chapeau vert) és Gaston Chaissac kollázsa (Personnage debout) leegyszerűsítve, stilizálva ábrázolja a férfit. Annette Messager fotófűzérből álló alkotásában (Péché), amely festéssel részben láthatatlanná tett erotikus jelenetek sorozata, a test örömforrásként jelenik, míg Antonio Sauránál (Crucifixions) és Barthélemy Toguonál (Meeting) az erőszak, a fizikai szenvedés tárgyaként. Reigl Judit, akitől, akárcsak az első alkalommal, ezúttal is láthatunk képet, a felhőkarcolóból aláhulló vörös emberi test alakjában (New York, 2001. szeptember 11.) a kiszolgáltatottság tragikumát tárja elénk
Külön termet kapott Gina Pane-nak (1939–1990), a body art egyik első francia képviselőjének öt munkája. Nála a test nemcsak az alkotás központi témája, de közvetlen anyaga, munkaeszköze is: az Enneigées blessées című festménye például saját vérének felhasználásával készült, mint ahogy fotósorozatán is a saját magán okozott sérüléseket tárja elénk. Míg Gina Pane a saját testét vonja be az alkotásba, addig Daniel Buren hol tükörfelülettel borított, hol pedig színesre festett falai közt (La Cabane polychrome ) téblábolva, vagy a Jean-Luc Vilmouth bárjában (Bar séduire) vetített videofilmeket nézve, maguknak a nézőknek kell testhelyzetüket a látványhoz igazítaniunk.
Az állandó gyűjtemény mellett, Homo economicus címmel, április 29-éig az az időszakos kiállítás is látható, amelynek hat fiatal résztvevője, a harmincas-negyvenes éveiben járó Sandy Amerio, Raphaël Boccanfuso, Alain Bernardini, Daniel Firman, Elodie Lesourd és Pascal Pinaud, a művészet és a gazdasági élet, (beleértve az olyan fogalmakat, mint a termelés, az áru rendeltetése, az árucsere vagy a munkahely) közötti viszonnyal foglalkozik.
Cserba Júlia: Musée MAC/VAL
Az egy év óta működő Musée d’Art Contemporain /Val- de -Marne (MAC/VAL), ( amelynek megnyitásáról 2005 novemberében beszámoltunk:
http://href.hu/x/2c4w ), új állandó tárlaton...