Európa egyik legnagyobb kortárs művészeti vására, a londoni Frieze Art Fair hetedik alkalommal vonzza a látogatókat a londoni Regents Parkban felállított megasátorba.
Az idén a sokk-taktika helyett az elmélyedést igénylő művek dominálnak, sok kiállított művész érinti a mortalitás, a környezeti tudatosság és a gazdasági válság kérdéskörét.
A Dán Superflex művészcsoport a vásár megrendelésére négy rövidfilmet készített melyekben egy hipnotizőr készíti fel a nézőt a válságra, amiről azonban egy másik standon tudomást sem vesznek, „Éljen és virágozzék a kapitalizmus” – hirdeti egy vörös-fehér felirat. A Chapman testvérek a White Cube galéria standján tetoválószalont akartak működtetni, a szigorú egészségügyi előírások azonban ezt nem tették lehetővé. A Frieze hagyományai közé tartozik, hogy kifejezetten a vásárra készült projekteket rendel meg, az idén a legnépszerűbb Ryan Garner bejárat közelében felálított fotóstúdiója, ahol a látogatók olyan portrékat rendelhetnek meg, amely kedvenc műtárgyuk tanulmányozása közben ábrázolja őket. Stephanie Sujoco másolat-standján készít kis maketteket a vásáron látható néhány munkáról.
Az új Frame szekcióban 29 új galéria prezentálja egy-egy művész minikiállítását. Míg a tavalyi vásár hangulatát a gazdasági válság szele hatotta át, az idén ez kevésbé van jelen, a spekulatív vásárlók távol maradnak a piac pedig stabilizálódott, a kiállító galériások legalábbis ezt állítják.
Csizmadia Alexa: Éljen és virágozzék
Európa egyik legnagyobb kortárs művészeti vására, a londoni Frieze Art Fair hetedik alkalommal vonzza a látogatókat a londoni Regents Parkban felállított megasátorba.