A londoni Brick Lane Galéria Ecce Homo címmel mutatja be két fiatal skandináv művész kiállítását. A kiállítás középpontjában a művészek teste áll, amely mintha szimbiózisban létezne a természettel, a táj azonban nem a romanticizmus idillje, sokkal inkább egy rideg, barátságtalan környezet, melyben a hősök, azaz a művészek a puszta életbenmaradásért küzdenek.A norvég Bjorn Veno gyermekkorának színhelyeit keresi fel újra, s magárahagyatottan tévelyeg a végtelen erdőkben és hegyvidékeken. Veno fotói mintha csak egy baljóslatú thriller jeleneteit ábrázolnák.
A finn fotós és performer Antti Laitinen önarcképén a mocsárba merül alá, csupán kioldózsinórt tartó keze látható. Laitinen nemcsak a fotó médiumát használja önarcképeihez, hanem a GPS (General Positioning System, azaz műholdas helymeghatározás) rendszerét is. Egy-egy város térképére kinyomtatja portréját, vonalakra, majd utcákra redukálja azt, s bejárja „arcát”, miközben a megtett utat GPS rendszer rögzíti, s így születik meg a portré.
Laitinen Hóember című performanszát videón mutatja be a kiállításon, „Izzadság – munka” című performanszának pedig egy kézzelfogható dokumentuma; testének egy fotópapírra izzadsággal és vegyszerekkel készült lenyomata látható.
Mindkét alkotó a heroikus művészelődöket követi, örökségüket próbálja adoptálni egy megváltozott környezetben.
Csizmadia Alexa: Fiúk Északról
A londoni Brick Lane Galéria Ecce Homo címmel mutatja be két fiatal skandináv művész kiállítását. A kiállítás középpontjában a művészek teste áll, amely mintha szimbiózisban...