Peter Dreher 1972 óta újra és újra egy poharat fest meg. Konceptuális rigorózusággal mindíg ugyanazt a poharat, ugyanabból a szögből, különbség legfeljebb a színárnyalatokban mutatkozik az éjszakai és a nappali csendéletek között, vagy a poháron visszatükröződő ablak néhány négyzetcentiméternyi felületén.A fehér asztal és a fehér fal néha kékesen, néha sárgásan fehér. A festményekből eddig több mint négyezer darab készült a művész fekete-erdei stúdiójában. Dreher a legegyszerűbb formát és a legpuritánabb beállítást kereste, így horgonyozott le végül a pohárnál, amelyet mindíg a kép szimmetriatengelyében helyez el.
A véget nem érő sorozatból, melynek címe Tag um Tag ist gutter Tag (Napról napra jobb napunk van) a londoni Approach Galéria mutat be egy válogatást, amely Dreher első angliai tárlata. A festmények ritmikusan, kronológiai sorrendben helyezkednek el a galéria falán, a poharak fölött minden képen egy sorszám jelzi helyüket a sorozatban.
A tárlatnak különös felhangot kölcsönöz az Approach Galéria elhelyezkedése egy pub felső szintjén. Jake Miller, a galéria tulajdonosa 1997-ben a pub bevételét fordította a galéria finanszírozására, ma azonban az Approach úgymond megáll a saját lábán, a pubot pedig nem a galéria üzemelteti. A látogató mindenesetre a pub terén áthaladva jut el a galériába, így nagy valószínűséggel Dreher poharainak megtekintése után/előtt maga is a pohár fenekére néz.
Csizmadia Alexa: Peter Dreher
Peter Dreher 1972 óta újra és újra egy poharat fest meg. Konceptuális rigorózusággal mindíg ugyanazt a poharat, ugyanabból a szögből, különbség legfeljebb a...