A londoni Tate Modern szeptemberben öt alkalommal vetíti a Destricted című filmválogatást, melyet az idei Sundance filmfesztiválon a kritikusok
szekciójában mutattak be. A válogatás hét rövidfilmjét kortárs művészek forgatták, témájuk a szex és a pornográfia. A filmek sok jelenete kemény pornónak minősül, a rendkívül szigorú brit cenzori eljárás azonban múzeumokra nem vonatkozik, így tulajdonképpen egy joghézag teszi lehetővé a filmek Tate-beli bemutatását. A felkért művészek, köztük Marina Abramovic, Matthew Barney, Gaspar Noé és Richard Prince a pornográfia és a művészet határmezsgyéjén járnak, egyre tovább tágítva a művészet definícióját és a nézők tűréshatárát. Abramovic a Balkán legendáriumát illuszrálja nem kevés iróniával, Sam Taylor-Wood az impotens macsó-társadalmat és a western-romantikát egy ütéssel küldi padlóra egy, a kaliforniai Halál-völgyben forgatott filmjében, amelyben egy cowboy attribútumokat viselő fiú 7 percen keresztül maszturbál a zsánerfilmhez illő zenére, ám a megkönnyebbülés minden reménye nélkül. Larry Clark kultúrantropológiai ihletettségű filmjében a serdülő fiúk és a pornó találkozási pontjait vizsgálja, majd teszteli a gyakorlatban. A film Tate-beli vetítéseit nagy érdeklődés kíséri, ugyanakkor a bemutató ténye a konzervatív sajtónak is kifogyhatatlan muníciót szolgáltat, az önjelölt erkölcscsőszök legszívesebben a galéria támogatásait is megvonnák. John Beyer, egy médiafigyelő szolgálat vezetője szerint a Tate a pornográfiát elfogadható normává teszi. Még jó, hogy azt nem tette hozzá, nem bánom, csak nehogy kötelező legyen.
Csizmadia Alexa: Szex a Tate Modernben
A londoni Tate Modern szeptemberben öt alkalommal vetíti a Destricted című filmválogatást, melyet az idei Sundance filmfesztiválon a kritikusokszekciójában mutattak be.