A Victoria Miro Galéria új kiállítása, Absent Without Leave (Távollét távozás nélkül) olyan műveket mutat be, melyekben a művész a performansz elemeit alkalmazza. A performansz jelenidejűségével ellentétben azonban a performatív elemek a művekbe vannak bekódolva, így azok nem igénylik a művész jelenlétét, viszont a néző aktív részvételére gyakran számítanak.Andreas Zybach Self-reproducing Pedestal (Önmagát reprodukátó piedesztiál) című művében például a kiállításlátogató levelegőn járhat. A pedesztiál alá helyezett lufik gyakran kipukkadnak ugyan, de egy szerkezet gyorsan pótolja őket. Jeppe Hein láthatatlan mozgó fala csupán azért “láthatatlan”, mert a látogató könnyen a galéria térelválasztó falának nézheti. Ottjártamkor például több műkedvelő is a „láthatatlan falat” kereste, bizonyítva azt a tételt, hogy a láthatatlan tartományba azok a tárgyak tartoznak, melyeket a megszokás miatt nem veszünk észre. Ám ha a néző elég hosszú időt tölt a galériában, meglepetten tapasztalja, hogy a fal nem ott áll ahol érkezésekor találta, hiszen lassan, szinte észrevétlenül arrébb araszolt.
A 13 művész munkáit bemutató kiállítás ott folytatja a performenszről való gondolkodást, ahol Vito Acconci abbahagyta azt a ”70-es években, amikor úgy döntött, „kivonul” műveiből, miközben távollétét fokozott jelenlétként jellemezte.
2007. február 17. – március 17.
Csizmadia Alexa: Távollét
A Victoria Miro Galéria új kiállítása, Absent Without Leave (Távollét távozás nélkül) olyan műveket mutat be, melyekben a művész a performansz elemeit alkalmazza. A performansz...