Ismét megrendezik Kecskeméten az új üzleti lehetőségek nyomában járó designkonferenciát. A kiemelt előadó a design kutató és üzleti tervező Hardin Tibbs, de lesz még kreatív ipar Szerbiából, etikus üzlet, gasztroturizmus stb.
Időpont: 2011. március 31.
Helyszín: Tudomány és Technika Háza, Kecskemét
A konferencia programja
9:00 – 9:45 Regisztráció
10:00-10:30 Megnyitó (Lakó Sándor, Gaál József Országos Kereskedelmi és Iparkamara, Rideg László Bács-Kiskun Megyei Közgyűlés, alelnök)
10:30 -11:00 Aldo Durante: Design & Milan trendek
11:00-11:30 Seres Erik: Az USA és a Távol-Kelet innovációs folyamatai és rendszerei, adaptációs lehetőségek
11:30-11:45 KÁVÉSZÜNET
11:45-12:30 Hardin Tibbs: A Kreatív iparágak globális jövője és a magyar kapcsolódási lehetőségek a trendekhez
12:30-12:45 Vojin Senk: A kreatív ipar helyzete Szerbiában, együttműködési lehetőségek a Balkánon
12:45-13:00 Branislav Bugarski: Üzleti lehetőségek Szerbiában
13:00-13:15 Varga Csaba: Magyar üzleti lehetőségek a Távol-Keleten
13:15-14:00 Ebédszünet, Poszterszekció (Kecskeméti Főiskola fejlesztéseinek bemutatója, Az MTA SZTAKI 3D VR fejlesztő környezetének bemutatója Komposztként véghasznosuló design termékek bemutatója Földépítészet)
Workshop
14:00-15:00 Lenkei Balázs, Baranyi Péter, Málnay Barnabás, Koós Pál: Termékfejlesztés
Az általános cím az innovációs lánc szektorfüggetlen elemeinek bemutatását takarja. Az innovációs folyamat és kooperáció többnyire mind az innovátor, mind a tudományos műhelyek és finanszírozási szakemberek számára fehér terület. Az egyes szereplők pozíciója vitathatatlanul fontos, de a kulturális deficitek a tervezhető együttműködést akadályozzák. Ezen a téren fontosnak látjuk az egyes szerepek értékének, sajátosságainak megvilágítását, és a nemzetközi sztenderdek adaptálását hazai viszonyainkra.
14:00-15:00 Nagy Richárd + Garaczi Imre (etikus üzlet), Bakos Maxim: Designkommunikáció
Minden innováció hatékonyságának lényeges eleme a designkommunikáció, ami egy kevéssé ismert szakszó, jelentése a fejlesztésbe integrált kommunikáció. A piacok fejlődésével pedig egyre újabb vevői értékelési szempontok, tartalmak, minőségek jelennek meg, amelyek kommunikációja a változó társadalmi környezethez kapcsolódóan folyamatos kihívás. A workshop kiemelt témája a hangsúlyos exportpiaci igény bemutatása a minőségbiztonság, az egészséges élelmiszer és az etikus termelés iránt.
15:00- 15:55 Wiszkidenszky András: Branding (gasztro, turizmus)
A siker leginkább brandfüggő a turisztika és gasztronómia, illetve az élelmiszer termékek piacán. Egyedülálló termőhelyi adottságokra épülő gasztronómia, világviszonylatban kiemelkedő termálvíz és a csipetnyi meditatív kelet a tanyavilágban, Európa közepén fontos kincsünk. Egy cég értékeinek kommunikációja, a kapcsolódó imázsépítés a designkommunikációval rokon, de általánosságban a termékfejlesztésnél kisebb kockázatú befektetés. A brandépítés önálló innovációs kategória, a marketingkommunikációs innováció legkomplexebb feladata.
15:00- 15:55 Pozsár Péter, Vittorio Degli Esposti: Építészet, fenntartható fejlődés
Az épületek a Föld legnagyobb üvegházhatású gáz kibocsájtói, a teljes emisszió 38%-ával, ami által az építészet a jövőben a technológiai kötöttségek mellé egyre határozottabban figyelembe kell, hogy vegyen energiahatékonysági szempontokat. Az épített környezet elemei azonban tartózkodási csomópontokat jelentve, és a mobilitást ezen csomópontok között vizsgálva a megújuló energetika aktív szereplőiként, a közlekedés 29%-os kibocsájtásának csökkentésében szerepet játszhatnak
16:00-16:15 KÁVÉSZÜNET
16:15- 16:30 Lakó Sándor: Helyi gazdaságfejlesztési program az EU támogatásával
16:30- 17:00 Zombor Gábor, Szalai Péter Pál (NFÜ): A helyi és Kormányzati szereplők értékelése az elhangzottakról, az Új Széchenyi Terv és a vázolt fejlesztési irányok, illeszkedések megvilágítása
A változtatás jogát a szervezők fenntartják! (Az aktuális program itt olvasható)
A konferencián való részvétel a honlapon való előzetes regisztráció esetén ingyenes!