A Design Terminál Nonprofit Kft. a
Magyar Formatervezési Tanács védnökségével hatodik alkalommal rendezi meg 2009.
október 2-11. között a Design Hét Budapest című eseménysorozatot a Kreativitás
és Innováció Európai Éve programsorának hivatalos részeként. Az idei
eseménysor a kreatív energiák tematika köré szerveződik. Kitüntetett
figyelmet kap az alkotói kreativitás, a tudás alapú termékek és szolgáltatások,
az új generációs anyagok és a XXI. századi technológiák. Napjainkra a design
egyértelműen kulcsfontosságú kreatív iparággá fejlődött, s jövőnk egyik
legfontosabb művészeti-tudományos-technikai területe.
A Design Hét Budapest ismét a
főváros egész területén zajlik majd, a nagy múzeumoktól kezdve a kis műhelyekig,
a közterektől a különféle szubkultúrák kedvelt helyszíneiig. Természetesen lesz
Magyar Formatervezési Díj kiállítás, speciális WAMP, Pecha-Kucha
Night és számos divatbemutató. A tavalyi év sikerére való tekintettel
folytatódik a kedvezményes vásárlási akció, amelyben idén 60 üzlet,
bemutatóterem és műhely vesz részt, 20% kedvezménnyel. A Design Terminál Versenyben
című kiállítása magyar tervezők közreműködésével létrejött, a nemzetközi
színtéren sikeresen helytálló termékeket vonultat fel.
A számos nemzetközi vonatkozású
design programban fontos szerepet kap a finn formatervezés, ezért az idei
Design Hét Budapest sztárvendége a finn Harri Koskinen lesz, s Budapestre jön a
finn Re-interpreting Nature tárlat is, mindkettő a WAMP szervezésében.
Szintén külföldi alkotók munkáit hozza testközelbe a Swiss Design in
Hollywood című kiállítás, a dán INDEX 2007, valamint a Corian® által
a cseh designer- és építészhallgatók számára kiírt pályázat legjobbjaiból
szemezgető tárlat is.
A hétvégéken Design gyerekeknek
címmel speciális foglalkozásokra kerül sor a nagyobb kiállítási helyszíneken,
így a fesztivál történéseibe a legfiatalabb korosztály is bekapcsolódhat.
Új elem a Magyar Formatervezési
Tanács által alapított Design Management Díj, továbbá a Design Terminál Nyitott
Stúdiók kezdeményezése, amely során a nagyközönség 16 kortárs designer
műhelyébe, stúdiójába látogathat el.
Az eltelt évek alatt a Design Hét
professzionális, nemzetközi összehasonlításban is jelentős fesztivállá nőtte ki
magát, erre kommunikációjának számos új eleme is utal. A hivatalos megnevezés
kiegészítése – a Budapest szó használata – az esemény megkülönböztetésére
szolgál az európai design hetek sorában. Ennek tudatosítását segíti a Vargha
Balázs (Stalker Studio) tervezte új logo, valamint az a komplett vizuális
rendszer, amely a szervezők szándéka szerint hosszú távra szól. Ez az új
arculat jelenik meg a Design Hét Budapestet népszerűsítő közterületi
reklámkampányban is, melynek keretében a közel egy hónapon keresztül
városszerte látható Citylight poszterek és járműreklám mellett az
Erzsébet-hídon és az Erzsébet téren elhelyezésre kerülő zászlók tucatjai
hangsúlyozzák a fesztivál jelentőségét.
Részletes program, további információ: www.designhet.hu