Hilla Rebay nevét kevesen ismerik, pedig neki köszönhető, hogy ma van Guggenheim Múzeum New Yorkban. Ő volt az, aki a húszas években megismertette és megszeretette az addig kizárólag az üzlet világában aktív Solomon R. Guggenheimet az akkori kortárs művészettel, és annak is az egyik legprogresszívebb irányzatával, a non-figuratív művészettel. Rebay művészként, gyakran előadóként, kritikusként és tanácsadóként, azaz művészetközvetítőként egész életét az absztrakt művészet promotálásának és támogatásának szentelte.
A kezdetektől Kandinszkij lelkes rajongója volt, de ő mutatta be többek között Moholy-Nagyot és Chagallt is a későbbi gyűjtőnek. Ő ambícionálta a kezdetektől a Múzeum alapítását, majd hívta meg Frank L. Wright-ot, hogy tervezzen egy méltó épületet arra a telekre, ahol 1929-ben “Museum of the Non-Objective Painting” néven, egy korábbi autószalon helyén megnyílt a gyűjteményt bemutató első kiállítás. Tíz év múlva, 1939-ben pedig, Guggenheimet és Wrigth-ot túlélve, a páratlan épületben megnyitotta a ma világhírű Múzeum első kiállítását, az Art of Tomorrow-t.
A Múzeum jelenlegi, azonos című, saját és Hilla Rebay történetére egyszerre visszatekintő kiállításán Rebay saját munkáinak bemutatása mellett, a kurátorok megidézik a nyitókiállítást is, együtt mutatva az egykor kiállított műveket, és a kiállítási katalógust.