Ha El Kazovszkij nem hangsúlyozná többszörösen is a tényt, eszembe se jutott volna kapcsolatot keresni Kicsiny Balázs és az ő művei között. Kicsiny ugyanis szintén készített egy Téli utazás című együttest, szintén Schubert dalciklusának, a Winterreisének az inspirációjára. (Ezzel szerepelt a Velencei Biennálén, jelenleg a Kiscelli Múzeumban látható.) El Kazovszkij és Kicsiny – két „egykutya” – együtt eveznek az indigókék hullámokon. Ugyanannyira magányosak, személyesek és szomorúak, ők hárman, El Kazovszkij, Kicsiny és a meghasadt szívű vándor Schubertnél. El Kazovszkij világa mellesleg nem sokat változott: konok következetességgel épül a magánmitológia, a véges, bár egyre gyarapodó számú szimbólum segítségével. A főszereplő természetesen még most is a hegyes orrú, vágyakozva néző „rókakutya”. A vadvörösök és mélykékek között a rókakutya felkeresi szimbolikus társait, a halat, a hattyút és a többi rókakutyát (akik inkább önmaga alteregójának tűnnek). Jelképes, zárt világ, kerekre formáltsága miatt nevezhető mitológiának, személyes jelentései miatt pedig magánmitológiának. Ha hozzáhallgatjuk Schubertet, egész alaposan megmártózhatunk a Nagy Romantikus Magányban. Ami végtelenül mély, de középtájt egy kis szentimentális szirup édesíti. Elvégre a rókakutya szeretetreméltó állat!
XO Terem
2006. február 22. – 2006. március 19.
El Kazovszkij – Téli utazás II.
Ha El Kazovszkij nem hangsúlyozná többszörösen is a tényt, eszembe se jutott volna kapcsolatot keresni Kicsiny Balázs és az ő művei között. Kicsiny ugyanis szintén készített egy...