Ahogy a Paul Hogan által megszemélyesített 1986-os akció vígjáték főhőse, Crocodile Dundee is otthonosan mozog a fenevadak lakta ausztrál Outback veszélyekkel teli vadonjában, éppúgy vetik bele magukat a CROCODILE DANDY szerkesztői is a hazai és nemzetközi képzőművészeti világ gyakran kiismerhetetlen zavarosába. A most induló podcast-sorozat célja, hogy rendszeres beszélgetések és interjúk keretében, közérthető és könnyen emészthető formában kezdeményezzen kritikai párbeszédet a képzőművészetről, és ha kell, a határozott ítéletalkotás feladatától sem visszariadva kalauzolja hallgatóit a kortárs kultúra gyakran áttekinthetetlen világában. Hiszen: „Ítélet nélkül nincs kultúra. Csak a hülyék sorban állása.” (Bacsó Béla)
Ennek szellemében a podcast-sorozat első adása, Tóth Lili Rebeka tegnap megjelent recenzióját követve, az idei nyár egyik legjelentősebb hazai képzőművészeti projektjére, a Sárvári Zita és Rieder Gábor kurátorok által szerkesztett YouHu című katalógusra, valamint a hozzá tartozó kiállításra fókuszál.

A CROCODILE DANDY házigazdái ezúttal egy, a Dunakanyar mocsaras partja fölé magasodó nyaraló verandájáról jelentkeznek be, hogy – dacolva a körülöttük készülődő késő nyári vihar baljóslatú villámjaival – a YouHu című kortárs művészeti projektet vegyék kritikai górcsőjük alá. A Kieselbach Galéria és Aukciósház kiadásában megjelent katalógus és kiállítás örvén a műsor szerkesztői ezúttal olyan témákról beszélgetnek, mint a „kurátori önbranding”; a kortárs magyar képzőművészeti szcéna „hurráoptimista trendfetisizmusa”; a „generációkban való gondolkodás” korlátai; vagy éppen a „galerizmus” és a „kanonizációs rítusok” művészetszociológiai jelenségei.
Az adás meghallgatható az ArtPortal Spotify csatornáján:
Valamint az ArtPortal Soundcloud oldalán: