Pusztítás és önpusztítás, képtelenség és ellentmondás a témája annak a Friendly Fire címmel rendezett kiállításnak, amely 2004. január 16-tól március 14-ig látható Kaiserslautern modern művészeti múzeumában, a Pfalzgalerie-ben.
A tárlatnak öt, különböző nemzetiségű résztvevője van.
Az 1958-ban született német konceptuális művész, Stefan Demary egy installációját állítja ki, a skóciai születésű, Kanadában élő Euan Macdonald pedig, aki különösen akvarelljeivel és rajzaival szerzett hírnevet Észak-Amerikában éppúgy, mint Európában, ezúttal két videofilmjét is bemutatja. Az ausztrál Ben Morieson szobrászként kezdte pályafutását, de az utóbbi időben inkább a video -és filmkészítés foglalkoztatja. 2000-ben The Dish címmel játékfilmet is forgatott, így nem meglepő, hogy most egy performanszról készült videofilmjével szerepel.. A svájci Roman Signer, a mai svájci kortárs művészet meghatározó alakja, performanszok filmese és szobrász, szintén videofilmjeivel jelentkezik, míg fiatalabb honfitársa, az 1955-ben született Max Günter « Crash Test » elnevezésű, acélból készült szerkezetével, amely a belehelyezett tárgyat nagy erővel a falhoz vágja. A művész arra bíztatja a közönséget, hogy a kiállításra hozzák magukkal legkedvesebb tárgyaikat, amelyekről – a készülékbe helyezve – megtudhatják, milyen az ellenállóképességük. Arról eddig még nincs hír, hogy hányan éltek a Günter által felkínált lehetőséggel.
(Cserba Júlia, Párizs)