Az Artpool Attalai Gábor (1934-2011) emlékére, alig ismert munkásságának néhány rendelkezésre álló dokumentumát közzétette az alábbi gyűjtő-oldalon: Attalai Gábor.
Újra olvasható például Attalai Gábor két elfeledett, de még mindig sok szempontból aktuális tanulmánya:
TENDENCIÁKRÓL ÉS TENDENCIÁINKRÓL A 70-ES ÉVEK VÉGÉRŐL NÉZVE (1980)
http://www.artpool.hu/Attalai/Tendenciak/index.html
HATÁRESETEK A KÉPZŐMŰVÉSZETBEN (1981)
http://www.artpool.hu/Attalai/Hataresetek/1043.html
Ez a két tanulmány a 80-as évek kezdetén meghatározó módon hozzájárult a művészeti kultúra és a művészetpolitika szemléletváltásához.
A művészek bátrabbak lettek és a politika engedékenyebbé vált. Ezzel egyidőben jelent meg a második nyilvánosság és a politikai szamizdat is. A bátraknak és az engedékenyeknek köszönhetően a rendszer szép lassan elindult az átalakulás irányába.
Attalai Gábor a művészeti „második” nyilvánosság érdekes alakja, mert egyrészt beépült a rendszerbe és használta annak előnyeit: a Képző- és Iparművészek Szövettsége textil szakosztályának elnökeként hivatalosan, az állam delegáltjaként utazgatott a fejlett világban. Másrészt az iparművészetet, vagyis a textilt – mint a kultúrpolitika által nem irányítandó területet – felszabadította a konceptuális gondolkodás számára.
Mindenféle szokatlan és furfangos módon elérte, hogy a képzőművészetben tiltott tartalmak az iparművészet területén megjelenve ne okozzanak problémát a politikának. Ebből a szempontból nézve Attalai Gábor történelmi személyiség volt.
Az Artpool és a magam nevében Attalai Gábor életművének megbecsüléséért a legtöbb amit tehettünk, hogy ezt a szerény gyűjtő-oldalt készítettük, amely igény szerint fejleszthető.
Pár további érdekesség: Attalai Gábor Klaus Groh-nak küldött ismeretlen térkép-munkái 1971-ből http://www.artpool.hu/Attalai/MapWorks.html
Hock Beáta interjúja Attalai Gáborral (megjelent a Balkonban 2001-ben), és részlet a performansz-kutatási beszámolójából (Kállai Ernő-ösztöndíj, 2000)
http://www.artpool.hu/Attalai/Hock.html