Először mutatták be Magyarországon az augmented reality és a videomapping technológiát reklámcélokra használva a közelmúltban megrendezett Koffer ART pályázat keretén belül. A hazai fejlesztés osztatlan sikert aratott a tekintélyes zsűri és a megdöbbent publikum körében egyaránt, a fejlesztő erInnovations pályamunkáját első díjjal tüntették ki.
A „street gallery”-jellegű kiállítás augusztus 16-án kezdődött az Erzsébet téri WAMP-on (wasárnapi művész piac), ahol a 90 éves KLM Holland Királyi Légitársaság bőröndpályázatára érkezett legjobb húsz pályamunkát mutatta be a Koffer Art Galéria. Az ügyes és ötletgazdag alkotásokat a repülés, a bőrönd és távoli városok kombinációja inspirálta, amelyek végül videoinstallációk, interaktív alkotások és egyéb műtárgyak formájában keltek életre.
Dr. Virág Judit galériatulajdonos és művészettörténész, a fényáteresztő beton feltalálásáról ismert Losonczi Áron építészmérnök, Novák Péter zenész, műsorvezető, polihisztor, illetve Giene Steenman, aki jelenleg egy amszerdami akadémia intermédia szakán oktat, nevével fémjelzett zsűribizottság az erInnovations Koffermapping című pályaművét értékelte a legjobbnak.
A rekláminnovációval foglalkozó csapat vezetője, Sárosi Róbert így jellemezte a pályaművüket: „Képzeljük el, hogy egy projektor falra vetített képe egyszer csak lefolyik a földre, ahol tócsaként
gyűlik össze, vagy egy tárgyon megjelenő kép átugrik egy másik tárgyra, vagy hogy a falak mozogni kezdenek. A valóság és a vetített kép közti határok elmosódnak. Ez a vetített kép röghöz
kötöttségét feloldva, olyan hatást ér el, mint mikor az ember jól megszokott életteréből kilépve az utazás szabadságát éli át.”
A másik díjnyertes alkotásuk, az Augmentált Amszterdam, szintén népszerű volt a látogatók körében. A mű által keltett érzést legjobban talán Bárkay Tamás ragadta meg a Népszabadság
Online hasábjain: „Az Augmentált Amszterdam c. pályamunkát azonban semmiképp sem hagyhatjuk ki a felsorolásból, ilyen csudát ugyanis eddigelé sosem láttunk. Azt tessék elképzelni,
hogy van egy nyitott bőrönd, és ha ezt megfelelő távolságból egy monitor elé tartjuk, a monitoron azt látjuk, hogy a bőröndből kijön valami, ami benne se nincs: egy kis rajzolt szélmalom.
Döbbenet.”
A két pályaművel az erInnovations csapatának fő célja, hogy olyan új megoldásokat fejlesszen ki, kutasson fel és mutasson be, amelyeket a reklámipar még nem, vagy csak részben aknázott ki. A pályaművek jelenleg is megtekinthetőek a belvárosban, valamint a blog.erreklam.hu weboldalon.
Koffermapping itt megtekinthető: http://www.youtube.com/watch?v=7U_0fjwiE3I
Augmentált Amszterdam itt kipróbálható: http://augmented.erreklam.hu

Győzött a rekláminnováció
Először mutatták be Magyarországon az augmented reality és a videomapping technológiát reklámcélokra használva a közelmúltban megrendezett Koffer ART pályázat keretén belül. A...