A kiállítóterek egész hétvégén várják az érdeklődőket, akik önkéntesek által vezetett csoportos túrákon is részt vehetnek.
A galériák között cirkáló csoportok két óránként (10.00, 12.00, 14.00, 16.00) indulnak párhuzamosan négy helyszínről: Várfok Galéria, Higgs Mező, VILTIN Galéria és Faur Zsófi Galéria. Minden túra két órán át tart és négy galériát érint, ahol minden esetben rövid tárlatvezetést kapnak a csoportok tagjai. A túrák ingyenesek, ahogy a Gallery Weekend Budapest (GWB) összes programja. Az igazán kitartóak egymás után több túrán is részt vehetnek, így akár délelőttől késő délutánig – egy emberpróbáló kortárs maraton keretében – nyolc óra alatt végignézhető az összes helyszín: 16 galéria 20 kiállítása.
A négy túraútvonal a következő:
I. kör (levendula)
Várfok Galéria (és Várfok Project Room) – MissionArt Galéria – Körmendi Galéria – NextArt Galéria
II. kör (lila)
Higgs Mező – Deák Erika Galéria – Knoll Galéria – acb Galéria (és acb Attachment)
III. kör (fehér)
VILTIN Galéria – INDA Galéria (és Project Room) – Molnár Ani Galéria – Trafó Galéria
IV. kör (világos kék)
Faur Zsófi Galéria – Kisterem (és Kisterem II.) – TRAPÉZ – Vintage Galéria
A színek alapján a térképen ellenőrizhető a galériás túrák útvonala. A profi kiállításnézők a galériákban elérhető, de otthonról is letölthető flyer alapján maguknak állíthatják össze túraútvonalukat.
Az artPortal válogatása a programból:
A Trafóban Csákány István látható új munkákkal. Csákány az egyik legfontosabb negyven éven aluli képzőművésszé vált, amikor 2012-ben beválogatták Ghost Keeping című monumentális installációját a kasseli dOCUMENTA-ra. Azóta most jelentkezik első ízben itthon önálló kiállítással, a szobrászat határait feszegető új művekkel.
Csákány István: Betonkoszorú, 2013, beton, fém, 40x140x100 cm – a művész jóvoltából, fotó: Sulyok Miklós
A Körmendi Galéria Gádor Magda – a magyar kerámiaművészet nagymesterének Gádor Istvánnak a lánya – 90. születésnapját ünnepli. A több mint hatvan éve pályán lévő alkotó a hetvenes évekig elsősorban terrakottával és kővel dolgozott, majd eljutott a betonig. Három évtizeden keresztül készültek az egyetemes érzelni viszonyokat idéző, elvont, modern állatfigurái (főként madarak) betonból, gyakran festékkel borítva. Néhány éve az idős művésznő áttért papírra, fára, hungarocellre.
Gádor Magda: Küzdelem, 1998, festett beton, 40×15×20 cm – a művész és a Körmendi Galéria jóvoltából
A Knoll Galériában Birkás Ákos tárlata látható, középpontjában a Magyarországon eddig még nem látható 2005-ös festményével, amely a médiában a “csuklyás férfiként” híressé vált ikonikus képet (ez a bagdadi Abu Ghraib börtönben történt kínzások egyik emblematikus képe volt) társítja ismerősei pillanatfelvételekről származó portréival. Szombat délelőtt maga a művész tart tárlatvezetést a lakásgalériában, a mű keletkezéséről és mondanivalójáról, miszerint hogyan érintkezik a magánszféra és a mediatizált valóság.
Birkás Ákos: A fogoly (51 ZKM), 2005, 130×140 cm – a művész és a Knoll Galéria jóvoltából
A Kisteremben az ökológiai kérdésekkel foglalkozó Kaszás Tamás installációja látható. A Kunyhó címet viselő mű most tért vissza a Sydney Biennáléról, ahová nagyon ritkán jut el magyar művész. A Dexion polcokon kicsiny házak makettjei sorakoznak, modern utópiák építményei egy katasztrófa utáni jövőbe teleportálva.
Kaszás Tamás: Kunyhó Torony, 2014, installáció – a művész és a Kisterem jóvoltából
A Várfok Galéria a hatvan éves aatoth franyo tárlatával készült. A Párizs – Budapest tengely mentén élő művész újabban sok időt tölt Thaiföldön, a dzsungel szélén felépített műtermében. Az ott megtapasztalt tájélmény, az őserdő mindent elborító növényilága felszabadítóan hatott művészetére. A végtelen tájérzet mellett az utcán talált fabútorok átfestésével a természet pusztítására is reagál, a festett tévékkel pedig a media visszás szerepére hívja fel a figyelmet. A kiállítás megnyitóját egy többszereplős performansz vezeti fel, szombaton 16 órakor.
aatoth franyo: Nádvers – a művész és a Várfok Galéria jóvoltából