Neue Galerie, New York
A háborúzás, a politika folytatása fizikai erőszak alkalmazásával, esszenciálisan férfi passzió. A nők körülményesebb, kevésbé direkt, intellektuálisan...
Neue Galerie, New York
A háborúzás, a politika folytatása fizikai erőszak alkalmazásával, esszenciálisan férfi passzió. A nők körülményesebb, kevésbé direkt, intellektuálisan jóval bonyolultabb eszközöket alkalmaznak ellenfeleik megsemmisítésére.
A New York-i Neue Galéria kiállítása Otto Dix 50 háborús jeleneteket ábrázoló metszetét mutatja be War (Háború) címmel, Max Beckmann: Hell (Pokol) címmel összefoglalt 10, a háborúskodást szardonikus módon bemutatott litográfiája társaságában. Mindkét művész az első világháborút örökítette meg, az emberi brutalitást, az ember által okozott rombolást, az értelmetlen hősiességet és áldozatokat, a vér és a kifordult belek, kiloccsant agyvelők, letépett végtagok, rothadó hullák, tömegsírok esztétikáját. Különböző látásmódjuk erősíti a kiállítás hatását, amely azonban nem valószínű, hogy bármilyen befolyással bírna a háborúkat indító politikusokra.