A Majority Rule című sorozatával Michael Cook ausztrál fotográfus érzékeny területre lépett. Részben, mert saját korábbi stílusától is eltávolodott, de sokkal inkább azért, mert kemény kérdéseket feszeget képeivel. Arra kényszeríti a nézőt, hogy elgondolkozzon egy olyan világon, ahol az eredeti lakók, az őslakosok – ahogy Ausztráliában nevezik: az aboriginál emberek – alkotnák a többséget, nem a fehér, európai bevándorlók és leszármazottaik. A mai Ausztráliáról van szó, annak populációjáról, a 96%-os többségről, amelyet a művész megfordít, és mindezen keresztül egy egész ország modern képéről.
Cook a társadalom diszkriminatív természetéről beszél, amikor a fotókon megsokszorozza ugyanannak az őslakosnak a képét, és egy „fordított” társadalomképet rajzol fel. A képek kikezdik a társadalmi működésről, berendezkedésről belénk vésődött elképzeléseket, miközben nem ítélkeznek, és ránk bízzák a következtetések levonását. Nem mellesleg, a képeken látható személy, aki az urbánus Ausztrália díszletei között szerepel, Cook jóbarátja, aki több korábbi projektjében is részt vett már.
Images courtesy of the artist, Andrew Baker Art Dealer Brisbane Australia and Dianne Tanzer + This is no Fantasy Melbourne Australia.