Bonni Benrubi Gallery, New York
LeRoy Grannis 1960–70 körült készült, hullámlovasokat ábrázoló fényképekkel dokumentálja egy kultúra születését. A sportfényképekkel az a probléma, hogy amíg a mozgás a sportok esszenciája, a fényképek állnak. A surf esetében ez a probléma megduplázódik, hiszen nemcsak a sportolók, hanem az általuk megnyergelt hullámok is mozognak, mindkettő meglehetősen gyorsan. Ezért a sport-fényképészek, köztük a szenvedélyes surf rajongó, LeRoy Grannis is a maximális feszültség pillanatait kívánják megfagyasztani, kimerevíteni. A tornyosuló hullám habos összeomlásának pillanatát, a hatalmas vízfal elől menekülő hullámlovas arckifejezését, az Ikarusz-ként zuhanó izmos testet. Természetesen az óceán maga is hálás témája a fotóművészetnek, a tenger ellen küzdő ember pedig egyenesen mítikus téma. Ezek az elemek, plussz romantikus nosztalgia láthatók a kiállított, nagyméretű, színes felvételeken, amelyek révén surfing magazinok nagyösszegű díjait és beiktatását az International Surfing Hall of Fame félistenei közé nyerte a művész.
Hullámlovasok
Bonni Benrubi Gallery, New YorkLeRoy Grannis 1960–70 körült készült, hullámlovasokat ábrázoló fényképekkel dokumentálja egy kultúra születését. A sportfényképekkel az a...