New YorkA kortárs művészet eszköztára határtalan. Az elmúlt években a művészek műanyagosított sótól, levágott körmökön át a Bermuda Háromszögből hozott tengervízen...
New York
A kortárs művészet eszköztára határtalan. Az elmúlt években a művészek műanyagosított sótól, levágott körmökön át a Bermuda Háromszögből hozott tengervízen keresztül minden elképzelhető anyagot használtak az alkotásra. Még a géneket is. Joe Davis, a Massachusetts Institute of Technology alkalmazásában álló biologus-művész Heraclitus egyik szövegtöredékét kódolta egy gyümölcs-légy DNS-ébe. Egyre több művésznek van szüksége mérnökökre, szakképzett technikusokra tervei megvalósításához. Christo és Jeanne-Claude: The Gates (A kapuk) című, a New York-i Central Parkban felépített munkája 23 mérföldnyi csavart, szegecset, vaslemezt, szövetet és PVC csövet jelentett, a kapukat statikus mérnökök segítségével tervezték és rakták össze. Robert Smithson: Floating Island to Travel Around Manhattan (Manhattan körül utazó úszó sziget) című műve nagyméretű, úszó sziget építésével jött létre, amelyen 10 fa, 3 óriási sziklatömb, bokrok, bozót és soktonna termőföld utazott. Pierre Huyghe francia művész ugyancsak a Central Parkban építkezett. A Wollman Rink jégpályán állított fel fénytornyokat és egy óriási, fekete műanyaghabból konstruált gleccsert. Rob Fischer Brooklyn-i alkotó a Whitney Museum Altria galériáját töltötte meg építésről és rombolásról szóló munkákkal. A kiállítás központi eleme egy 12 méter magas, szekrényekből és folyosókból álló, fémcsövekből és acél szorítókból szerkesztett torony, amelynek tervezése és kivitelezése ugyancsak statikus mérnök munkáját igényelte. A kiállítás másik fő darabja, a csaknem 2 tonnát nyomó, tükrökkel borított Dumpster (Szemétlerakó) egyik csúcsán állva egyensúlyoz életveszélyesen, komoly mérnöki munka eredményeképpen.