Három magángaléria – az abc, a Kisterem és a Vintage – állt össze, hogy a háború utáni magyar művészet egy igen izgalmas, és máig nem eléggé feldolgozott időszakából a kereteikhez képest átfogó képet nyújtson. Erdély Miklós, Hajas Tibor, Jovánovics György, Maurer Dóra, St. Auby Tamás vagy Tót Endre a 70-es és a 80-as évek nem hivatalos művészetének megkerülhetetlen alakjai. Műveik saját korukban szinte teljesen ismeretlenek maradtak a nagyközönség számára – alkotómunkájuk elszigeteltségben folyt, jelentőségüket csak néhány művésztárs, szakember és barát ismerhette fel. A válogatást most kortárs művekkel párbeszéd-helyzetbe hozva mutatja be a három magángaléria.
Szándékuk szerint a műveken keresztül, a jelentős viszonyítási pontok kijelölésével egy olyan narratíva felvázolását kísérlik meg, amelynek szempontja, hogy a magyar kortárs művészet elmúlt évtizedeinek és jelenének karakterét és irányait a helyi, 60-as évek végétől kialakult tradíció, a lokális tudáson – szellemi és vizuális paradigmákon – alapuló megközelítések mentén vázolja fel. A csütörtöki nyitáskor jártunk a Balaton utcában.
A kiállítás szeptember 28-áig látható a B55 Galériában (1055 Budapest, Balaton utca 4.)
Középen: Kaszás Tibor: Future EX (2010)
Erdély Miklós: Munkafotó az időutazáshoz
Keserű Ilona munkája 1967-ből
Major János: Kubista Lajos sírhelye (1971)
Société Réaliste: Gift from Birobidzhan (2011)
Tót Endre: TOTal Zeros 1-6 (1972/75)
St. Auby Tamás: Csehszlovák rádió (1969)
Maurer Dóra: Kalah (1981)