Caren Golden Gallery, New York
Az eddig eklektikusan rétegzett absztrakt festményeiről ismert Tom Burckhardt alaposan meglepte tisztelőit legújabb, Full Stop című kiállításával. Kartonpapírból, fekete festék segítségével életnagyságú műtermet épített, képregény stílusban. Az építmény Red Grooms animált enviromnentjeire emlékeztet, bár Burckhardt humora csendesebb, titokzatosan józanabb, mint Grooms bohóctréfái. A kiállítás szórakoztató jellegének nagy része abból adódik, ahogy a művész kartonpapírból megformál, majd ecset és festék segítségével pontosít tárgyakat: állványra helyezett asztallapot, összenyomott festék-tubusokat, a falakra rajszögezett művész-képeslapokat, művészeti albumokat a polcokon, a mennyezet mintás bádoglapjait, a festékcseppekkel borított padlót. Bármerre nézünk, további vizsgálatokat kívánó részleteket találunk. Az installáció tulajdonképpen nosztalgikus kommentár a modern művész stúdiójának misztériumán. Jobban megnézve, egymás után fedezhetjük fel az installációban rejlő művészettörténeti referenciákat: megtaláljuk Jasper Johns Savarin-kávésdobozban pihenő ecsetjeit, Edward Hopper nagyhasú vaskályháját, Willem de Kooning magnetofonját és Jackson Pollock cipőit. Üres vászon a kartonpapír-festőállványon, várva a művész inspirációját. Még ha nem is vesszük észre az összes rejtett hívatkozást, akkor is érzékeljük a műterem szent anakronizmusát, egy, az időben megfagyott helyet, miközben digitális korunk fejestugrik a virtuális jövőbe.
Kartonpapír Mennyország
Caren Golden Gallery, New YorkAz eddig eklektikusan rétegzett absztrakt festményeiről ismert Tom Burckhardt alaposan meglepte tisztelőit legújabb, Full Stop című kiállításával....