Lassan nosztalgiával gondolunk arra, amikor izgatottan vártuk a találkozást barátainkkal, amikor sikerült asztalt szerezni szombat estére és az egész társaság le tudott ülni, amikor az épp megszerzett italt valaki majdnem kiütötte a kezünkből.
A Jägermeister viszont már a jövőre gondol és minthogy tevékenysége szorosan kapcsolódik az éjszakai élethez, felkértek hét hazai kortárs underground művészt, hogy egy-egy egyedi címke tervezésével segítsék a bezárások miatt veszélybe került bárokat, hogy a vészhelyzet után újra kinyithassanak a kedvenc helyeink a kedvenc pultosainkkal,
és újra életünk része lehessen a sok véletlen találkozás, az éjszakai sodródás, azok az élmények, melyek az igazi éjszakát jelentik számunkra.
A #keepthenightalive Jägermeister-kollekció még tavaly év végén került a polcokra, a neten pedig még mindig megrendelhetők a palackok, itt!

A limitált kiadású palackokra Bálint Bianka aka Bianicon, Kiss-Benedek Kristóf aka Kisjustk, Pápay Fanny, Brunszkó László aka Nikon One, Miss KK, Fork Imre és Labrosse Dániel a rájuk jellemző stílusban alkották meg az exkluzív címkéket. Majd pedig ezekhez a címkékhez igazítva hozták létre budapesti szórakozóhelyek kirakati installációt: ebből lett az #Urbangallery projekt, amely visszacsempészett valamennyit az életből és a régi atmoszférából a kedvenc helyekre.
A helyek most még zárva vannak, az éjszaka csöndes. De a kirakatok élnek.
Eközben pedig a #Keepthenightalive folytatódott tovább: az egyedi tervezésű palackok bekerültek a kereskedelmi forgalomba, a bevétel egy részét pedig a közönség, vagy ha úgy tetszik, a fogyasztók szavazatai alapján szórakozóhelyek kapták meg, hogy fenntarthassák magukat az újranyitásig és támogathassák a munkatársaikat.
Húszmillió forintot sikerült így szétosztani 25 hely és 140 dolgozó között, szerte az országban.
A helyek listája itt! Mi pedig már vágjuk a centit, hogy mikor indulhat újra az élet. Addig is, bemutatjuk az alkotókat és megmutatjuk azokat a kirakatokat, amelyeket a saját elképzeléseik alapján rendeztek be. Íme a helyek és a fejek!
És igen…találkozzunk itt vagy másutt, abban a pillanatban, amikor vége a bezártságnak.

Fork Imre neve már ismerősen csenghet azok számára, akik követik a hazai kreatív szféra történéseit, vagy éppen részt vesznek benne. Húsz éve festi aktívan a falakat, az önkifejezésen túl a cél, hogy interaktív és közben könnyed művein keresztül a környezetünkre vagy egy adott helyzetre reflektáljon, feldobja a mindennapokat. A festményein keresztül pedig megmutassa a művészibb énjét, vagy éppen a fennmaradó időben saját stílusát fejlesztve újabb szintre emelje alkotásait. Az elmúlt 2 évtizedben bejárta egész Európát, évente vagy 50 graffitit készít és 15-20 megbízásos projektben alkot különböző cégek részére. Részt vett a graffitis világ legnagyobb rendezvényén Dániában, a Roskilde fesztiválon. Az ő nevéhez köthető a Budapest Park és a Magyar Lovassport Szövetség arculatának megújítása. Egyetlen magyar graffitis, aki teljesen átfesthette a MOLOTOW vonatát Németországban.
„Évekig jártam éjjel alkotni, ez idővel teljesen belém ivódott, mint aktív időszak a nap végén.
Munka után is este foglalkoztam saját projektjeimmel, amikor a párom elaludt vagy épp felkelt a város és elindultam bulizni. Az éjszaka sötét csendje és neonfényes lármája mindig is hatással volt rám és inspirálta művészetemet.”

Bianka a BIANICON márka megalapítója. Tervező grafikusként végzett, 5 éve pedig már tetoválással foglalkozik. Fontosnak tartja, hogy ne csak a márkáját ismerjék az emberek, hanem tájékozottak is legyenek a világ/ország dolgaival kapcsolatban, ezért gyakran megosztja a véleményét a csatornáin.
„Az éjszaka számomra pont olyan sokféle, mint az emberek, akikkel találkoztam életem során, vagy akik körülvesznek a mindennapokban. Mint az élet maga. Van este, amelyik csendes, titokzatos, aminek hatására az életed bizonyos történéseit átértékeled, és vannak éjszakák amikor elveszünk a saját és mások gondolataiban, életében. Nekem az éjszaka ennek a két szélsőségnek az ötvözetét jelenti. Habár fiatalabb koromban jóval többet mozogtam az éjszakában, ma is fontos szerepet tölt be az életemben, csak már más formában.
Rengeteg inspirációt jelent.
Megihlet egy nyüzsgő és hangos baráti társaság, és megihletnek a csendben borozó emberek is a Bálna teraszán. Számomra az éjszaka már nem olyan vad, de a hiányát én is érzem, mint annyi másik ember most az országban, a világban. Remélem, hamarosan újra nagyobb hangot adhatunk az örömteli pillanatoknak, születésnapoknak, egyetemi felvételiknek vagy csak általánosságban a mindennapoknak.„

Kristóf 2015-ben végzett a MOME média design-szakának mesterképzésén. Már az egyetem alatt budapesti bulik és helyek arculatán dolgozott, mint például a BRKLYN Bár, a Pont vagy a skål. Többek között a nevéhez fűződik a virálisan terjedő EINFACH BERLIN logó, a Magyar Klipszemle vizuális arculata, vagy az egyik legjobb bagel-hely, a Budapest Bägel logója is. Annyi mindent csinált, hogy az összes projektje ide sem fér, de itt van néhány a legizgalmasabbakból: dolgozott amerikai és angol produkciókban, vagy például a Kondor Vilmos által írt Budapest Noir egész estés, 1930-as években játszódó mozifilm grafikai világát is ő keltette életre. Ő a POKET Zsebkönyvsorozat vizuális megalkotója és művészeti vezetője, 2018-ban pedig a díszlettervezésbe is belekóstolt, éppen két új darabon dolgozik, a Thália Színház, illetve a Magyar Állami Operaház számára.
Kristóf szerint a budapesti éjszaka az új emberi kapcsolatokról és a szoros barátságokról szól. Inspirációt és nyitottságot jelent, azt a fajta tapasztalatot és érzést, ami meghatározza a szabadságot és kreativitást is, és aminek hiányából jött létre az az alkotás, amit láthatunk tőle.

Pápay Fanny szabadúszó grafikus. Szürreális atmoszférájú képeket hoz létre, letisztult képi világgal és erős színekkel. A munkáiban gyakran hoz össze nagyon ellentétes dolgokat, a visszataszítót a gyönyörűvel, a finomat a durvával, vagy csak egymáshoz látszólag nem illő, mégis meglepő módon harmonizáló dolgokat helyez egymás mellé.
„Az éjszakai élet nekem sokszor a szocializálódás legfőbb módját jelenti, mert alapvetően egyedül dolgozom otthon. Ha végzek a munkával, a nap végére, éjszakára szervezek magamnak egy-két találkozót, jókat beszélgetünk, sörözünk. Ilyenkor meg tudom élni azt, amit napközben nem, kapcsolódni. Ez számomra a legjobban működő rendszer, mert a munkában nyugalomra van szükségem, hogy koncentrálni tudjak és a legjobbat hozzam ki magamból – de kell a balansz. Kicsit nehéz, hogy most nem tudok töltekezni, random összefutni egy italra, beülni, beszélgetni. Emiatt az arányok eltolódtak és sokkal nagyobb szerepet kap a munka és a befelé fordulás, de ezt biztosan lehet majd kamatoztatni a jövőben.

Nikonone, vagyis Brunszkó László 1977-ben született Budapesten. A ’90-es évek közepétől több mint húsz éven át a hazai és nemzetközi graffiti / street art alkotói közösség aktív tagja. A 2010-es évektől fokozatosan előbújt az undergroundból, a festéksprayket digitális rajzeszközök váltották fel nála, napjainkban illusztrátorként, szabadúszó kreatívként dolgozik. Munkáival sokszor találkozhatunk hazai és nemzetközi reklám- és játékfilmekben, hollywoodi produkciókban, számos művészeti kollaborációban, lemezborítókon vagy kiállításokon.
„Az elmúlt huszonegynéhány évem azzal telt el, hogy graffiti festőként a mi szűk és zárt kulturális közösségünkben megannyi pályatársammal együtt a hírnevet, a “fame”-et hajszoltam. Az ehhez szükséges érdemi munka pedig természetesen leginkább éjszaka folyt.
Sokszor jártam tilosban, de amikor nem, akkor is védelmet találtam a sötétségben.
Otthon voltam a budapesti éjszaka ragyogó neonjai közt, majd megismertem a vidéki pusztaságok sötétjét is, messzeségben pislákoló fényeivel, eközben pedig az idegen országok éjszakáit is megízlelhettem. A sötétség a barátom lett. Elrejtett, menedéket nyújtott, terepet adott az izgalomnak, hozzásegített ahhoz, akivé, amivé akartunk lenni. Örökre megtanultam a sötétben mozogni, megszerettem minden titokzatosságával, félelmével, csábításával és bájával együtt.
Az idők és a személyiségek azonban változnak és ez így van jól. Ma már nem járkálok az éjszakában, de azért még mindig odakacsintok az alkonyatnak, mert tudom, hogy aki váltja őt, az nekem régi jóbarátom.”

Labrosse Dániel 23 éves autodidakta alkotó, a munkáiban leggyakrabban az emberek különcségeit boncolgatja. Szívesen ötvöz különféle technikákat, a festészettől kezdve az animáción át az augmented reality-ig. Számára az éjszakák általában a munkát jelentik. Olyankor a legtermékenyebb, de ha tavaly előre tudta volna, hogy idén majdnem az egész évét otthon fogja tölteni, és nem hogy koncertekre, de szórakozóhelyekre sem járhat majd el, minden hétvégén elnézett volna valahova.

MissKK mindig is imádta a ruhákat, a divatot és az old school rap-et. Nagyjából azóta érdekli a graffiti és az urbánus művészet területe, amióta először látott falra festett betűket a vonatokon. Azaz legalább 15 éve, amikor Budapestre kezdett szakközépiskolába járni és minden nap vonattal utazott.
Egyből megtetszett neki ez a kifejezésmód és érdekelni kezdte, kik alkotnak ilyesmit és főleg miért. Amikor ezekre választ kapott, elhatározta, hogy ő is hasonlóan szeretné felkelteni az emberek figyelmét. Viszont hamar kiderült, hogy a tipográfia nem egészen az ő vonala, inkább kitalált valami olyat, amit más még nem csinál. Textiltervező szakon végzett, kezdetben divatmagazinokból kivágott montázsokat ragasztgatott, aztán rájött, hogy számítógépen tud életnagyságú figurákat is készíteni és így kezdődött minden. Számára mindig is fontos volt a tartalom, amit az utcai művészet közvetít. Ezért minden babára ír egy vicces, kedves, néha flegma, de szórakoztató üzenetet.
„Az éjszaka hiánya legfőképp azért nehéz, mert a művészetem egyik fő fázisa éjjel zajlik. Éjjel ragasztom ki a babákat a városban.
Most az éjszaka nem csak a bulik, hanem a lehetőségek hiányáról is szól. Nincs spontaneitás, nincs együttlét. Kicsit mindenki átértékeli a kapcsolatait, és, hogy mennyi mindent nem szabad most csinálni.”
Az egyedi tervezésű Jägermeisterekből összesen 10.000 db készült, és minden eladott üveg után 2.000Ft-ot fordított a márka az éjszakai élet megsegítésére. A fogyasztók nevezései közül kerültek ki azok a vendéglátóhelyek, amelyek dolgozói támogatást kapnak. A limitált kiadású palackok még megvásárolhatók itt!
Támogatott tartalom